OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa hem för ett bättre liv idag och imorgon?
Nu söker vi dig som vill ha en stor variation i vardagen med fokus på långsiktig fastighetsförvaltning och med många kontaktytor både internt och externt. Är du rätt person för att axla rollen som operativ fastighetsförvaltare på affärsområde centrum? Då är du rätt person för oss!
Om tjänsten
I rollen som operativ fastighetsförvaltare, på affärsområde centrum, arbetar du tillsammans med områdesvärdar, kundvärdar och strategisk fastighetsförvaltare med fokus på att förvalta affärsområdets fastigheter.
Tillsammans ansvarar affärsområdet för den operativa och strategiska verksamheten kopplat till HFAB:s fastigheter och kunder. I teamet arbetar vi för att gemensamt förbättra och utveckla områdets förvaltning, driftnetto och kundnöjdhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvarar för att fastighetsägaransvaret i det operativa arbetet efterlevs
• Avtalsansvar och uppföljning av entreprenörsavtal
• Dagligt förekommande förvaltningsärenden
• Operativt ansvar för inre och yttre skötsel samt skadehantering (vatten/brand) i samråd med kollegor/stödenheter inom HFAB
• Delaktig i planering av större underhållsprojekt
• Planera och genomföra förvaltningsprojekt
Vem är du?
Som operativ fastighetsförvaltare är ditt personliga engagemang viktigt och du tycker det är självklart att bygga goda relationer såväl internt som externt för att nå uppsatta mål. På HFAB finns många olika kompetenser under samma tak och god samarbetsförmåga är en framgångsfaktor som vi ser att du besitter. Du har förmågan att lyfta blicken, tänka långsiktigt och arbetar ständigt för att utveckla och förbättra arbetet. Ditt arbetssätt präglas av HFABs värdegrund "vi utvecklas tillsammans och vi tänker nytt och hållbart".
Ordning och reda är en självklarhet för dig och du skapar struktur i det administrativa arbetet. Fastighetsägarrollen faller sig naturligt för dig och du trivs med det operativa arbete som följer med den.
Vi söker dig som är utbildad fastighetsförvaltare, har högskoleutbildning med inriktning mot fastighet- eller byggnadsteknik eller annan relevant erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Meriterande om du har erfarenhet av avtalshantering, uppföljning av yttre och inre skötselentreprenad samt skadehantering samt god kommunikativ förmåga.
Du har goda kunskaper i Office-paketet. Du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning.
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 15 augusti 2024. Vi kommer att ha intervjuer med start vecka 35.
Halmstads Fastighets AB är ett allmännyttigt bostadsbolag. Det betyder att vi ska vara till nytta för hela Halmstad, både dagens invånare och kommande generationer. Vi ägs av Halmstads kommun och har cirka 130 medarbetare som tillsammans ansvarar för drygt 10 500 lägenheter och lokaler. Vår storlek gör oss till en viktig samhällsaktör med ett ansvarsfullt uppdrag. Det kräver att vi tänker nytt och hållbart oavsett vilken arbetsuppgift vi har. Vill du vara med? Skicka in din ansökan redan i dag.
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson, Fastighetsutvecklingschef
070-306 28 55
Viktoria Hägg, HR-chef
035-138321
Per Lidetun, Distriktschef
035-138420
Mikael Olsson, Facklig representant - Fastighetsanställdas
035-140230
Jonas Stark, Ekonomichef
035-138404
Carin Ottosson, Affärsområdeschef Lokaler
035-13 83 65
Jonas Stark, Ekonomichef
035-13 84 04
Viktoria Hägg,
Carin Ottosson, Distriktschef
035-13 83 65
Malin Paulsson, HR-koordinator
035-138388