OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LOKAL NÄRHET MED GLOBAL TÄCKNING
Make IT grundades år 2000 och har idag 19 anställda. Med huvudkontor i Borås och personlig på-plats-service om så behövs, samarbetar vi främst med medelstora och stora företag och organisationer i närområdet. Många av våra kunder agerar dock såväl nationellt som internationellt. Genom kompetenser, tjänster och produkter som effektiviserar kundernas IT-avdelningar, erbjuder vi ett ansvarstagande strategiskt partnerskap. Åt flera av våra kunder fungerar vi även som ”extern IT-avdelning”.
VÅR VISION – ALWAYS ONLINE
Vår vision är att förse våra kunder med kontinuerlig tillgång till den IT-infrastruktur som krävs vid varje given situation.
www.make-it.se
Om tjänsten:
Make IT är i stark tillväxtfas vilket gör att de nu söker en Operativ Försäljningsansvarig. I tjänsten innebär att operativt driva och ansvara för försäljningen och marknadsaktiviteter tillsammans med övriga gruppen/teamet som består av två Säljare och två Technical Sales Support. Tjänsten innebär daglig kundkontakt vilket innebär att stort krav ställs på en kundorienterad professionell inställning och förmåga att lösa och dokumentera problem/ärenden på ett pedagogiskt vis. Ytterligare ingår att medverka vid bolagets marknadsmöten, vilket innebär att förståelse för och erfarenhet av att utveckla och stimulera säljstrategi/marknadsaktiviteter är meriterande. Tjänsten är med placering i Borås och man rapporterar till bolagets VD.
Ansvarsområden:
- Eget kundansvar
- Budgetansvar och uppföljning per månad
- Utmana, utveckla och effektivisera bolagets säljstrategier/kanaler
- Utveckla, stimulera och stödja sälj och supportpersonalen
- Vara kreativ och proaktiv och därmed hitta nya lösningar att erbjuda kund utifrån deras nuvarande och kommande behov
- Identifiera och framgångsrikt bearbeta nya kundprospekts och affärsmöjligheter
Kompetensprofil:
- Erfarenhet av kvalificerad försäljning med goda resultat och gärna erfarenhet av liknande tjänst och bransch
- Mycket goda coachande ledaregenskaper och du har erfarenhet av att leda säljare
- Strategiskt tänkande i kombination med ett dagligt operativt handlande
- Affärsinriktad med ett positivt, prestigelöst och engagerat arbetssätt
- God analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt
- Kreativ och effektiv i att finna innovativa lösningar
- Stort eget driv med en prestigelös nyfiken framtoning
- Du har en god social kompetens, med en mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift
Ansökan:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan via vår rekryteringssamarbetspartner – Speed Professionals AB´s webbsida: www.speedgroup.se.
OSA för din ansökan - 31 januari
Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta:
Annika Rådberg – Rekryterare på Speed Professionals AB
annika.radberg@speedgroup.se
Tfn 033 – 722 59 02
Nils Ryberg – Rekryterare på Speed Professionals AB
nils.ryberg@speedgroup.se
Tfn 033 – 44 47 46
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård