Operativ Försäljningschef

Operativ Försäljningschef

Arbetsbeskrivning

Marinfloc är företaget som verkar för miljön genom att erbjuda sina kunder rent vatten överbord på sina fartyg. Vi levererar en reningsanläggning som genom flockulering tar bort smuts och helt enkelt renar länsvatten och avloppsvatten ombord på fartygen. Genom kundservice i världsklass garanterar vi funktion och kvarefterlevnad under fartygets/riggens livscykel. Vi finns för våra kunder genom engagemang, kunskap, erfarenhet och tillgänglighet. Marinfloc - our vision is clear - a clean sea!

Nu har du chans till en mycket spännande roll, nämligen som Operativ försäljningschef för vårt eftermarknadssegment.

Rollen innebär att du kommer att lägga hälften av din tid på egen försäljning och den andra hälften av din tid på att ansvara för och utveckla ditt team. Vikten av att kunna planera och strukturera din tid kommer därför vara avgörande för att vara lyckosam. Försäljningsarbetet innebär egen proaktiv försäljning och säkerställning av partneravtal samt etablering av nya partners. Vårt erbjudande till marknaden består av smarta servicekoncept (delvis digitala) till redan befintlig utrustning ombord på fartyg. Dina kunder, som ofta är Technical Management som ansvarar för fartygsdrift, finns är belägna över hela världen vilket innebär spännande resor för att upprätthålla service i världsklass.

Ledarskapsrollen innebär att du ansvarar för ett team bestående av 6 medarbetare, samtliga med mycket god kompetens inom sitt respektive ansvarsområde. Här blir ditt uppdrag att leda och fördela arbetet genom en tydlig närvaro, samt entusiasmera och bibehålla den fina teamkänsla som finns.

Du blir en del av Marinflocs ledningsgrupp där du ansvarar för den strategiska utvecklingen för tillväxt på eftermarknadssegmentet.

Vi söker dig som har & kan:

Erfarenhet av B2B försäljning av teknisk karaktär Ledarbakgrund, arbetat som säljchef och/eller eftermarknadschefShipping/offshorebakgrund och en teknisk kompetens/utbildning, så att du kan förstå våra kunders vardag och leda ditt team på ett trovärdigt sättMöjlighet att resa minst 60 dagar per år (gärna mer!) och övrig tid utgå från vårt kontor beläget i Varekil, OrustEtt innovativt mindset och som är nyfiken och proaktiv Flytande engelska då samtliga kunder är internationella

Vi erbjuder dig:

En utvecklande nyckelroll i vår organisation där din insats blir direkt avgörande för vår tillväxt på eftermarknadssegmentet Ett arbete där du aktivt bidrar till en bättre miljö Stort utrymme för kreativitet i en familjär organisation med goda kollegorEn plats i ledningsgruppen med öppet klimat med högt i tak och öppen kommunikation

Står det ditt namn överallt i den här annonsen? Då vet du vad du ska göra, ansök redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med Kristin Axelsson på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan – finns annonsen kvar så är den fortfarande sökbar! Alla inledande intervjuer kommer under rådande omständigheter ske via video. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2021
  • Ansök senast: 6 oktober 2021

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb