Operativ Gruppchef Administrativ support

Arbetsbeskrivning

Tunstall är ett världsledande företag inom IT, teknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 1800 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i ett 30-tal länder med över 2,5 miljoner brukare över hela världen. I Norden har Tunstall nyligen förstärkt sin ställning genom förvärvet av STT Condigi. Tunstall Nordic AB har nu en omsättning på ca 500 MSEK, sitt huvudkontor i Malmö och är verksamt i Sverige, Danmark, Finland med export till ett flertal europeiska länder. I Sverige sysselsätter Tunstall AB ca 250 personer.

Vi söker nu en operativ Gruppchef Administrativ support till huvudkontoret i Malmö.


Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i, och även leda, en grupp på ca 7 personer inom sales back office och blir ansvarig för att utveckla arbetsprocesser och flöden kring avtal och övrig kundadministration. Du ser till att samarbetet i gruppen fungerar så bra och effektivt som möjligt, och du har fullt personalansvar för gruppen, innefattande bemanning, utvecklings- och lönesamtal, etc. I rollen ingår även handledning och utbildning av dina kollegor. Vid sidan av ditt ansvar som gruppchef arbetar du även operativt med administrativa frågor såsom kundadministration, fakturering av utförd service och support, samt uppföljning och rapportering. I rollen ingår även ordermottagning och registrering av kundorder. Vidare tar du emot ingående samtal, hanterar, förmedlar och behandlar inkommande meddelanden i kundservice. Du kommer hela tiden att vara ansiktet utåt gällande ekonomi- och administrationsfrågor och möter Tunstalls kunder dagligen per telefon samt mail.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 10 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst och som är noggrann, serviceinriktad och prestigelös som person. Du har haft en roll som teamledare alternativt gruppchef som samtidigt själv har varit delaktig i det operativa arbetet. Du är en duktig ekonom som har lätt för att se ekonomiska samband och du är van vid att arbeta med administrativa frågor från kunder och leverantörer. Då koncernspråket är engelska ser vi gärna att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av lagen om offentlig upphandling. Vi tar mer hänsyn till relevant arbetslivserfarenhet än utbildningsnivå och du har minst gymnasial utbildning – gärna med ekonomisk inriktning.

Kontaktperson
Om ovanstående profil stämmer överens med din egen vill vi gärna att du ansöker med ett registrerat CV via länken nedan. Då urvalet sker löpande ber vi dig vänligen ansöka så fort som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Heurén fr o m 2014-01-08 på tel 040-660 63 69 eller carina.heuren@se.experis.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 december 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Ekonom/administratör sökes.

24 augusti 2010

Trivs du i rollen som administratör?

12 maj 2010

Administrativa kundtjänstmedarbetare!

24 augusti 2010