OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Operativ hotellchef som kan vara med och vidareutveckla First Hotel Brommaplan mot målet att bli västra Stockholms bästa affärshotell.
First Hotel Brommaplan är ett hotell med 68 rum och ett konferensrum beläget 200m från Brommaplans tunnelbanestation, ett utmärkt läge för att utforska Stockholm.
Hotellet slog upp dörrarna för första gången 1957. År 2018 vann hotellet utmärkelsen- Franchise Hotel of the Year 2018 på kedjenivå.
Tjänsten som Operativ hotellchef är en kombination av administrativa, operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du ansvarar för driften men även för den kommersiella aspekten.
Vem är du?
Vi är ute efter dig som vill arbeta på en arbetsplats där ditt arbete gör skillnad, du trivs med ansvar, att utveckla dina kollegor samt få alla att arbeta åt samma riktning och främja en god sammanhållning på arbetsplatsen.
Du som söker trivs att arbeta med både högt och lågt, vi är ett mindre hotell där man ena dagen hjälper till på frukosten och andra dagen är med och planerar renovering utav gästrummen.
Du behöver vara ansvarsfull, nyfiken och flexibel. Det är naturligt för dig med god service och hög kvalitet, som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och mån om att arbeta effektivt.
Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll i branschen med personalansvar och eftersöker en roll där du kan göra skillnad i verksamheten.
Dina egenskaper:
- Har intresse och goda kunskaper om branschen.
- Du tycker att det är roligt att småprata med både stora och små, och att göra någons dag lite bättre med små medel.
- Är en driven person med god struktur och ordning
-Systemkunskap från liknande system.
Meriterande är tidigare erfarenhet utav de system vi använder. PMS: Rover Stayntouch, CRS:Travelclick, RMS: Duetto.
För lönehantering och schemaläggning använder vi Personalkollen.
Arbetsuppgifter:
-Leda, engagera och motivera receptionsteamet. Utveckla rutiner och checklistor.
-Operativt delta och ansvara för receptionens arbete och schemaläggning.
-Genomföra brandronder.
- Ansvarar för boknings förfrågningar och kund bearbetning tillsammans med sälj på centralt håll.
-Du är delaktig i det dagliga arbetet i receptionen men tar även ett större ansvar för driften av hela hotellet.
-Ansvara för kontroll av kundreskontra, provisionsavstämning och andra ekonomifunktioner.
Ansvarsområden:
-Det operativa receptionsarbetet.
-Revenuearbetet, säkerställa att vi arbetar korrekt med prissättning och driva intäkter utifrån rätt kanaler.
- Ansvara för försäljningen tillsammans med sälj centralt, förhandlaavtalspriser, prissätta gruppförfrågningar.
-Tillsammans med städansvarig se över så att hotellrum och offentliga ytor håller nivån som vi förväntar oss.
-Tillsammans med ägare koordinera renoverings- och reparationsprojekt.
Tänkt startdatum: Enligt överenskommelse.