OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operativ hotellchef till First Hotel Brommaplan
First Hotel Brommaplan söker en engagerad och driven Operativ hotellchef som vill vara med och utveckla vårt hotell till att bli västra Stockholms bästa affärshotell. Med 68 rum och ett konferensrum, beläget endast 200 meter från Brommaplans tunnelbanestation, erbjuder vi en idealisk plats för att utforska Stockholm. Hotellet öppnade 1957 och vann utmärkelsen Franchise Hotel of the Year 2018 inom First Hotels.
Om rollen
Som Operativ hotellchef hos oss kommer du att ha ett övergripande ansvar för hela hotellets drift, inklusive frukostservering, städning och vaktmästeri. Dina arbetsuppgifter kommer att vara en kombination av administrativa, operativa och strategiska uppgifter, med ansvar för både drift och kommersiella aspekter.
Vem är du?
Vi söker dig som:
Vill arbeta på en arbetsplats där ditt arbete gör skillnad.
Trivs med att ta ansvar och har en naturlig förmåga att utveckla dina kollegor.
Skapar en arbetsmiljö där alla jobbar mot gemensamma mål och främjar en god sammanhållning.
Är mångsidig och flexibel; en dag kan du hjälpa till med frukosten och nästa dag planerar du renovering av gästrum.
Har en naturlig känsla för god service och hög kvalitet.
Är noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och effektiv.
Tidigare erfarenhet från en liknande roll inom hotellbranschen med personalansvar är ett krav.
Dina egenskaper:
Gediget intresse och goda kunskaper om hotellbranschen.
Tycker om att småprata med både gäster och kollegor och att göra någons dag lite bättre.
Är en driven person med god struktur och ordning.
Erfarenhet av relevanta system är ett krav. Meriterande är tidigare erfarenhet av våra system: PMS: Rover Stayntouch, CRS: Travelclick, RMS: Duetto.
För lönehantering och schemaläggning använder vi Personalkollen.
Arbetsuppgifter:
Leda, engagera och motivera receptionsteamet samt utveckla rutiner och checklistor.
Operativt delta och ansvara för receptionens arbete och schemaläggning, med 2-4 schemalagda receptionspass i veckan beroende på behov.
Genomföra brandsäkerhetsronder.
Ansvara för bokningsförfrågningar och kundbearbetning tillsammans med central försäljningsavdelning.
Delta i det dagliga arbetet i receptionen och ta ett övergripande ansvar för driften av hela hotellet, inklusive frukost, städning och vaktmästeri.
Samarbeta med husfrun för att säkerställa att housekeeping-avdelningen fungerar effektivt, inklusive att utveckla rutiner och säkerställa att scheman är korrekta.
Ansvara för kontroll av kundreskontra, provisionsavstämning och andra ekonomiska funktioner.
Utveckla och förbättra hotellet genom att delta i renoveringsplaner och driva förbättringsambitioner.
Ansvarsområden:
Operativt receptionsarbete.
Revenue management, säkerställa korrekt prissättning och optimera intäkter via rätt kanaler.
Försäljning i samarbete med central försäljningsavdelning, förhandling av avtalspriser och prissättning av gruppförfrågningar.
Säkerställa att hotellrum och offentliga ytor håller den förväntade standarden i samarbete med husfrun.
Koordinera renoverings- och reparationsprojekt tillsammans med ägare.
Tänkt startdatum: Augusti
Om du är redo för en ny utmaning och vill vara med och forma framtiden för First Hotel Brommaplan, ser vi fram emot din ansökan!