Operativ HR-ansvarig till byggkoncern

Operativ HR-ansvarig till byggkoncern

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en expansiv koncern, drivs du av att leverera service med fingertoppskänsla och noggrannhet? Då har vi rollen för dig!

Vi söker nu en driven HR-ansvarig som vill utveckla en HR-funktion från grunden.

Tjänsten passar dig som drivs av att utveckla både HR och affär.

Varmt välkommen med din ansökan!

Byggbetjänten erbjuder dig

- En bred roll med varierande arbetsuppgifter, där du får ta stort ansvar och påverka.
- En viktig plats i en lyhörd och utvecklande ledningsgrupp där du har stort inflytande för verksamheten och utveckling utav koncernen.
- Erfarna och engagerande kollegor med gedigen support inom koncernen.
- Ett bolag med familjär stämning och med en bra sammanhållning.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som HR ansvarig arbetar du strategiskt och operativt inom alla HR-processer i koncernen och får ett tydligt mandat med stora möjligheter att utveckla arbetet inom verksamheten och ditt ansvarsområde. De dagliga arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:

- Driva och utveckla verksamhetsstödjande processer.
- Omvärldsbevaka och vidareutveckla HR-funktionen i enlighet med Byggbetjäntens behov och utifrån gällande lagstiftning.
- Rekrytering av både kollektivanställda och tjänstemän.
- Hantera och stötta i ledarskaps- och arbetsrättsliga frågor.

Samt ansvar för i övrig förekommande personalrelaterade arbetsuppgifter.

Du kommer inte till ett dukat bord men i gengäld får du ett stort inflytande på hur koncernens HR-arbete ska bedrivas framöver.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen har du en akademisk utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Vi ser även att du har:

- Flerårig erfarenhet utav övergripande och brett HR-arbete, såväl strategiskt som operativt med fördel inom byggbranschen.
- Erfarenhet utav att ha drivit förändrings- och utvecklingsarbete som är stödjande för medarbetarna, samt vana utav att bygga strukturer och förädla processer inom HR.
- Erfarenhet av rekrytering

Du har stort intresse för människor och brinner för HR och dess betydelse för verksamheten. Vi förutsätter att du är mycket kommunikativ, har förmåga att skapa engagemang genom nära relationer och att du drivs av att skapa värde tillsammans med andra. Med hög integritet och smidighet bygger du förtroende och samarbete. Du uppfattas som en trygg och inspirerande person och stimuleras av ledarskap i förändring. Initiativtagande och självständig men samtidigt strukturerad och uthållig är andra viktiga karaktärsdrag som du känner igen dig i.

Vi ser även att du är en person som arbetar bäst i en dynamisk miljö med högt tempo och med många kontaktytor.

Ansökan och information

Tjänsten är placerad på koncernens huvudkontor i Lindesberg och för tjänsten som HR-ansvarig rapporterar du till koncernens VD. Resor förekommer mellan bolagen inom koncernen.

Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Axäng, AxÖ Consulting, på telefonnummer 079-340 54 42.

Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om byggbetjänten http://byggbetjanten.se/

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Byggbetjänten AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2021
  • Ansök senast: 15 september 2021

Postadress

Stadsskogsvägen 5
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024