OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av Orkla Foods Sveriges HR Business Partner team där fokus ligger på att stötta och vägleda våra chefer inom kompetens-, ledarskaps och förändringsarbete? Är du lösningsfokuserad och kommunikativ med en passion för HR-frågor och vill arbeta i en framgångsrik organisation med spännande produkter? Då har du chansen nu!
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara "Din vän i vardagen" genom att leva upp till våra värdeord - modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.
Orkla i Kumla/Örebro söker nu en Operativ HR Business Partner
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Operativ HR Business partner på Orkla Foods Sverige i Kumla/Örebro kommer du vara delaktig i att ge professionellt stöd och vägledning till våra chefer i HR frågor och i nära samarbete med dem även driva och utveckla företagets strategiska HR processer. Du kommer få möjlighet att arbeta med kompetens- och ledarskapsfrågor såväl som förändringsarbete och du har ansvar för HR processer såsom performance management, talent management, rekrytering, introduktion mm.
Som Operativ HR Business Partner har du en nyckelroll när det gäller avtal, MBL förhandlingar och arbetsrättslig support på de två fabrikerna. Stöd gällande rehabilitering och sjukfrånvaro är andra områden där din kompetens kommer väl till pass. En annan viktig del är att samverka och företräda företaget genom att etablera externa kontakter och nätverk.
Du ingår i ledningsgruppen för Orkla Kumla/Örebro och du rapporterar till Fabrikschefen och har ett samarbete med övriga HR Business Partners i organisationen.
Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk utbildning, god kunskap i arbetsrätt och minst fem års erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Du är bekväm i att arbeta med arbetsrättsliga frågor och är van vid fackliga förhandlingar. Erfarenhet av förändringsarbete är av stor vikt och du kan ta initiativ och agera som förändringsledare. Det är av stor vikt att du har erfarenhet av processerna kring rekryterings- samt rehabiliteringsarbete och att du trivs att arbeta självständigt. Tjänsten kräver att du har god systemkunskap i Microsoft office olika funktioner samt presentationsvana. Du behöver ha goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av HR arbete i produktionsmiljö omfattande både tjänstemän och kollektivanställda. En positiv människosyn är självklart för dig likaså har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra människor. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Då tjänsten är delad mellan Kumla och Örebro är körkort och tillgång till egen bil en fördel.
Kontaktperson och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Orkla Foods Sverige med Experis. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Dawidson Göranzon, Rekryteringskonsult på Experis, på telefon 073-075 48 81 eller pernilla.dawidson.goranzon@se.experis.com.
Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23 mars 2020, via www.experis.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar per mail.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-Manager Viveka Mogensen