OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Christian Berner nöjer oss inte med att tillhandahålla rätt produkter från ledande leverantörer, utan erbjuder tjänster som gör att du alltid kan förvänta dig någonting mer. Våra produkter, vår höga servicegrad och vår kompetens förbättrar industrier över hela Norden. Att köpa tekniska komponenter, material och avancerad utrustning är en process som ofta involverar många beslut. Med över 120 års erfarenhet som strategisk partner och rådgivare mellan tillverkare och kunder strukturerar och effektiviserar vi beslutsprocessen.
Läs mer om oss här.
Rollen
Som HR Manager kommer du att arbeta med operativa och strategiska frågor inom hela HR-området och stötta cirka 25 chefer i vår svenska verksamhet. Tjänsten innebär även att delvis stötta våra verksamheter i övriga länder. Vi är i en spännande utvecklingsfas inom HR och en stor del av ditt ansvar blir att utveckla och säkerställa ett professionellt HR-arbete för organisationen. Rollen innebär även ansvar för ett team inom HR, lön och internservice. Du är placerad på vårt huvudkontor i Mölnlycke, rapporterar till vd för Christian Berner Business Services och ingår i koncernens utökade ledningsgrupp.
Exempel på arbetsuppgifter
Arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till cheferna i alla personalrelaterade ärenden som rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och förhandlingar, rekrytering, on- offboarding, löneprocess med mera.Leda, driva och implementera HR-processer. Arbeta verksamhets- och affärsnära och bidra med god förståelse för vad som skapar engagemang och driver lönsamhet ur ett HR- perspektivDriva förbättringsprojekt inom HR-områdetKompetensutveckling, successionsplanering, employer brandingMedverka vid fackliga förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policys
Om dig
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har 7-10 års arbetslivserfarenhet som senior HRBP eller HR Manager där du jobbat med liknande arbetsuppgifter. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Har du dessutom erfarenhet av HR-digitalisering blir vi extra intresserade. Dina kunskaper inom Officepaketet är goda och du har erfarenhet från olika HR-system.
Hos oss är rätt inställning A & O vilket innebär att du har ett stort engagemang och genuint intresse för HR-frågor högt som lågt. För dig är det lika naturligt att ta fram ett anställningsavtal som att sitta med strategiska HR-frågor. För att bli framgångsrik och trivas hos oss är det viktigt att du är utåtriktad, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du trivs bäst när du får jobba i en verksamhets- och affärsnära roll.
Du är en tillitsfull chef som är bra på att se dina medarbetares kompetenser och har ett coachande ledarskap som bidrar till ett engagerat och effektivt teamarbete.
Vi erbjuder
Hos oss samlas allt från experter på dämpningsmaterial, miljövänlig vattenrening och pappersmaskiner. Upplevelsen av att jobba på Christian Berner kan se väldigt olika ut, men gemensamt för alla är att vi tillsammans befinner oss i industrins framkant.
Klicka här för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss.
Ansökan
Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i processen. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wise.se eller 0760-00 18 16.
Vi intervjuar löpande, så rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!