Operativ HR partner

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en driven och självgående HR partner. Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig året ut med förlängningsmöjlighet. Uppdraget är tänkt att börja i juni 2014.
Vi söker för kunds räkning en driven och självgående HR partner. Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig året ut med förlängningsmöjlighet. Uppdraget är tänkt att börja i juni 2014.

Som HR-partner fungerar du som ett coachande stöd till verksamhetens chefer i förekommande HR-frågor. Du har det främsta ansvaret för rehabiliteringsärenden, samt löpande personaladministrativa uppgifter.

Du kommer att arbeta i ett HR team med dina egna ansvarsområden samt arbete med viss rekrytering, arbetsmiljö och arbetsrätt förekommer. I rollen kommer du att ha en tät dialog med facket och du bör ha erfarenhet utav fackliga förhandlingar.


Vem är du?

Som person är du effektiv, självständig, initiativtagande och har en stark drivkraft att genomföra och avsluta dina uppgifter. Du har ett konsultativt och coachande förhållningssätt men kan också vara tydlig och sätta gränser. Du är engagerad, kommunikativ och har förmåga att skapa goda relationer till både medarbetare och chefer.

Vidare har du universitet/högskoleexamen inom Human Resources eller motsvarande erfarenhet. Du har minst 5 års erfarenhet av HR-arbete och det är en fördel om du har arbetat inom det privata näringslivet. Du har goda kunskaper inom arbetsrätt samt behärskar engelska i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?

För detta uppdrag kommer en tidsbegränsad anställning att erbjudas inom vår konsultverksamhet.

Kontaktperson

Eftersom det är en snabb tillsättning av denna tjänst kommer vi att löpande intervjua kandidater. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att maila eller höra av dig till konsultchef Åsa Mårtensson mail: amr@se.experis.com alt. tel nr 031-617217

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Interim HR specialist

Interim HR specialist

30 december 2024

HR operations team lead

30 december 2024

30 december 2024

30 december 2024