OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta med förvaltning av lokaler, fysisk arbetsmiljö och säkerhet? Då har du hittat rätt! Vi söker en engagerad och kommunikativ person med god samarbetsförmåga till oss på arbetsplatsenheten.
Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Du arbetar både självständigt och i team med den fysiska arbetsmiljön och säkerheten i Skatteverkets lokaler genom att bl.a. leda kontorets arbetsmiljökommitté tillsammans med chefer, arbetstagarorganisationer samt skydds- och arbetsmiljöombud.
I rollen som operativ husansvarig ansvara du för att våra lokaler uppfyller kraven på inomhusmiljö (ljud, ljus, ventilation etc.), säkerhet och tillgänglighet. Det innebär att du samverkar med fastighetsägare, leverantörer, intern skyddsorganisation och andra aktörer inom Skatteverket.
Vi är på en utvecklingsresa och jobbar aktivt med att utveckla hur vi använder våra egna lokaler men även lokaler som vi i framtiden delar tillsammans med andra myndigheter.
För oss är det en självklarhet att du ska ha balans mellan arbete och fritid. På arbetsplatsenheten arbetar ca. 50 medarbetare. Enheten arbetar teambaserat och du tillhör sektion Arbetsplats 3 som består av 15 medarbetare och är utspridda på ett antal olika orter runt om i landet. Dina kollegor och närmaste chef kan sitta på annan ort och det är därför viktigt att du kan och vill kommunicera och samarbeta under virtuella former.
Placeringsorten är Jönköping, Borås eller Göteborg.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- ha god samarbetsförmåga
- ha god kommunikativ förmåga i svenska i tal och skrift
- ha god helhetssyn
- ha gott bemötande
- vara stresstålig
- vara självständig
Du ska även ha:
- en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
- arbetslivserfarenhet av och goda kunskaper om fysisk arbetsmiljö
- erfarenhet av att organisera och leda möten
Det är önskvärt att du har b-körkort samt erfarenhet av brandskydds- och säkerhetsarbete.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.