Operativ inköpare - Reparationstjänster

Arbetsbeskrivning

PÃ¥ Saab blickar vi ständigt framÃ¥t och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vÃ¥r utmaning – att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Regional Aircraft tillhör affärsenhet Air inom Support and Services och tillhandahåller underhållslösningar i form av reservdelar, underhåll, reparationer och uppgraderingar av Saab 340 och Saab 2000. Flygplanen används idag av över 50 olika flygbolag över hela världen, både som passagerarflyg och frakttransport.Funktionen Logistik består idag av Operativt Inköp (reservdelar och reparationsinköp) samt Lager- & Godshantering. Våra gränssnitt är mot interna och externa leverantörer och kunder vilket gör vår verksamhet till en väsentlig funktion av Airs operativa verksamhet.



Din framtida utmaning
DÃ¥ en av vÃ¥ra medarbetare gÃ¥r vidare mot nya uppgifter, söker vi en ny operativ inköpare, som trivs i en affärsorienterad miljö med sÃ¥väl smÃ¥ affärer sÃ¥som medelstora helhetsÃ¥taganden.Du blir en del av en inköpsgrupp som ansvarar för operativt inköp av reparationstjänster. Verksamheten är i huvudsak civil och bestÃ¥r av reparationsinköp och administration till extern kund. Leverantörerna som du kommer att samarbeta med finns sÃ¥väl inom Saab som externt. I arbetet ingÃ¥r det att driva och delta i bÃ¥de mÃ¥lstyrnings- och förbättringsarbete. Du kommer att vara stationerad i Tannefors, men resor kan förekomma inom och utom Sverige.Specifika arbetsuppgifter för tjänsten är bland annat- Ansvara för det operativa arbetet mot leverantörer gällande inköpsorder/avrop och leveransbevakning;- Ansvara för leverantörs prestanda med avseende pÃ¥ leveranssäkerhet, turn around-tider och kostnadskontroll (”spend analysis”);- Förhandling av offerter- Ansvara för pooloptimering i vÃ¥ra ”part exchange-program”- Bidra till vidareutveckling av arbetssätten inom operativt inköp

Den du är idag
Vi tror att du har några års erfarenhet av inköp och leverantörssamarbete, gärna kombinerat med relevant utbildning. Erfarenhet av IFS, förhandling, leanarbete och målstyrning är meriterande. Goda kunskaper i Excel är ett krav. Du bör vara flytande på engelska i både tal och skrift (goda kunskaper är ett krav) då du ska kunna hantera utländska leverantörer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 
Vi önskar att du….- har en god affärsmässig förstÃ¥else med ett ekonomiskt sinne- har starkt driv och förmÃ¥gan att fÃ¥ saker att hända!- är ansvarstagande och samarbetsorienterad- är positiv 
Och såklart att du gillar att interagera med leverantörer! 
Rekrytering och intervjuer påbörjas efter semestern, men sök gärna redan idag.

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAAB AB stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 4 juli 2014

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024