OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I tjänsten som operativ inköp- och logistikchef hos oss på Brafab kommer du att vara ansvarig för all orderläggning och leveransplanering. Du kommer även att ansvara för sjöfraktsupphandling med tillhörande operativt arbete gentemot Brafabs transportörer som verkar globalt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är analyser och planering av ordrar och leveranser. Du kommer att arbeta utefter en given budget där du gör beräkningar för att maximera företagets omsättning. Då marknaden och omvärlden konstant förändras kräver tjänsten daglig bevakning av försäljningsutvecklingen för att identifiera avvikelser och eventuella justeringar. Du behöver en god förmåga att sätta dig in i kundens förutsättningar och behov. I dina arbetsuppgifter ingår även att genomföra analyser för att fånga upp behovet kring mängden som behöver beställas samt när i tid beställningen ska göras.
I tjänsten ingår personalansvar för två inköpsassistenter. Tjänsten är placerad i Hishult och du kommer att rapportera till inköpschefen.
Om dig
Att se lösningar istället för hinder är en självklarhet för dig. Du använder din analytiska förmåga för att ständigt hitta den bästa tänkbara lösningen. Ditt sinne för siffror och affärer använder du för att sätta dig in i kundernas situation och upptäcka den önskade efterfrågan.
För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har flerårig erfarenhet från arbete med operativt inköp och logistik eller motsvarande. Du bör ha god datorvana och du sätter dig med enkelhet in i nya system. Tjänsten innebär kontaktytor båda lokalt och globalt och du ska därför ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Har du dessutom tidigare arbetat med import från Asien och med sjöfrakt ser vi det som meriterande.
Om oss
Företagskulturen hos Brafab är präglad av att vara född och uppvuxen på landsbygden där man snickrat och skapat själv med förnöjsam nytta. En kreativ entreprenörsanda som inser värdet i att kunna massproducera, importera och växa. En anda som värdesätter långsiktiga relationer; med leverantörer, kunder och personal.
Brafab ingår i Stommen Group AB som består av dotterbolagen Affari of Sweden, Brafab, Elevenate, Furninova, Conform, MTI, Deko Rame och Ambiente. 2024 planeras en flytt till Markaryd för ett gemensamt modernt kontor med vision om att ha Sveriges bästa arbets- och mötesplats. Stommen Group är en familjeägd koncern med en långsiktig strategi med primärt fokus på möbel- och heminredningsbranschen.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor gällande rekryteringen är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77 eller Anna Beckius på 073 529 33 23.
Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 31 januari!
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07