OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien.På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager.Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag.Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher.Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen.Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.För kunds räkning söker vi nu en driven operativ inköpare till ett spännande[uppdrag inom deras inköpsfunktion.Företaget, beläget i nyrenoverade fräscha lokaler i Solna, är på stark tillväxt inom det medicintekniska området.Tjänsten är tänkt att inledas som ett uthyrningsuppdrag för att senare gå över i fast anställning hos kunden.Arbetsuppgifter[ Vår kund[har under de senaste åren avancerat från prototyptillverkning till fullskalig produktion.Detta har medfört att även inköpsfunktionen utvecklats.Ditt arbete innebär att, i nära samarbete med inköpschefen, genomföra praktiska inköp av både elektronik, mekanik och mekatronik, hantera ordererkännanden och skicka inköpsordrar enligt rutin.Dessutom kommer arbetsuppgifter som omplanering och registervård i företagets ERP-system att ingå.Man har idag omkring 120 leverantörer varav ett 50:tal förekommer mer frekvent.Detta är en supertjänst för dig som vill komma in och lära dig praktiskt inköpsarbete.Utbildning / Erfarenhet[ Du som söker tjänsten är nyutexaminerad inköpare[alternativt en person med gedigen erfarenhet på området.Du[har vana av att arbeta i[något ERP (MPS) system, t ex Jeeves och det är klart meriterande om du har tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin.[Koncernspråket är engelska och övervägande delen av produkterna går på export, varför krävs det att du har en bra vana och erfarenhet[av att skriva och tala engelska.[ Personliga egenskaper Du som söker skall vara självständig, drivande och resultatinriktad.Det är mycket viktigt att du har en stor social förmåga då du ofta arbetar[med många kontaktytor både internt och externt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén
Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051