Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Unik Resurs: Unik Resurs är ett dotterbolag inom Industrikompetens och ägs därigenom av 17 företag och 2 kommuner.Industrikompetens bildades 1997 i syfte att främja samverkan i regional kompetensförsörjning och för att skapa en smidig länk mellan arbetsgivare samt mellan arbetsgivare och arbetssökande.Unik Resurs har gedigen erfarenhet av rekryterings- och bemanningsfrågor och tillsätter ca 700 befattningar per år, befattningar inom allt från specialist- och chefspositioner till generalisttjänster inom bl.a tillverkande- och processindustri samt offentlig förvaltning. Industrikompetens och Unik Resurs är en länk till mer än 65 000 arbetstillfällen i regionen. För kunds räkning söker vi nu en operativ inköpare för ett uppdrag på ca 6 månader med chans till anställning.Arbetsuppgifter och ansvarsområden: I rollen som operativ inköpare har du det övergripande ansvaret för leverantörens prestanda och utveckling inom logistikområdet.Du ansvarar för den dagliga kommunikationen med våra leverantörer och har fokus på att effektivisera och öka prestanda gällande till exempel leveranssäkerhet, omsättningshastighet och kapitalbindning.Arbetet bedrivs i team och innebär ett nära samarbete med Kvalitetsingenjörer och Strategiska inköpare inom Sourcing & Supply.Leverantörsbasen befinner sig till stor del i Europa, Nordamerika och Indien.Specifika arbetsuppgifter för tjänsten är bland annat: - Ansvara för leverantörs prestanda med avseende på leveranssäkerhet och omsättningshastighet.- Tillsammans med leverantören driva utvecklingsprojekt för ökad effektivitet inom olika områden, till exempel leveranssäkerhet, materialflöden och kittning.- Ansvara för det operativt arbetet mot leverantörer gällande prognoser, avrop och leveransuppföljning.På sikt är avsikten att tjänsten delvis kommer bestå av verksamhetsutveckling och projektledning inom arbetet med Lean på Sourcing & Supply.Du kommer driva förändringsarbete på operativt inköp och lagret, ofta i samarbete med produktion.Din profil: För att trivas hos vår kund och ha rätt förutsättningar för tjänsten som operativ inköpare hos kunden ställer vi följande krav. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området inköp/logistik.Som person är du förändringsbenägen, målinriktad och trivs att arbeta i ett högt tempo under eget ansvar.Du bör ha följande eller likvärdig förmåga/kompetens: - Stort engagemang och samarbetsförmåga.- Förmåga att analysera och strukturera en verksamhet.- Erfarenhet av effektivisering och förändringsarbete är meriterande.- Förmåga och erfarenhet att på taktisk och operativ nivå samarbeta med internationella leverantörer.- Kunna arbeta obehindrat i en internationell miljö.- Obehindrat tala och skriva engelska.Goda kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande.Ansök redan idag!: Tillsättning sker omgående enligt överenskommelse och urval görs löpande.Vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag!Vi tar endast emot sökande via cv-databasen. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.Väl mött!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024