OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.
Beskrivning
Som operativ inköpare är ditt huvudsakliga ansvar att säkerställa Mio-kedjans varutillgång av såväl ordinarie sortiment som av nyheter och kampanjprodukter.
Med hjälp av vårt varuförsörjningssystem Relex ser du till att varuflödet är effektivt samt arbetar med analyser och uppföljningar. Du ansvarar också för administrativa delar inom avdelningen. Vi arbetar dels med inköp från Sverige, övriga Europa och Asien, dels med varuförsörjning till samtliga våra butiker.
Du jobbar i team på vår inköpsavdelning tillsammans med vår chef för operativt inköp, demand planners och övriga operativa inköpare.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen så har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utbildning inom inköp/logistik/ekonomi och/eller har erfarenhet inom detaljhandeln ses som meriterande.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du är väl förtrogen med MS Office och har erfarenhet av arbete i affärssystem. Vi tror att du har en förmåga att arbeta analytiskt och kan göra effektiva prioriteringar utifrån ett helhetsperspektiv. Du som söker har ett stort eget driv, är resultatinriktad samt är en god kommunikatör. Som person är du driven, prestigelös och en god lagspelare. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.
Tjänsten är ett vikariat fram till årsskiftet 2020/2021 med möjlighet till förlängning.