Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Just nu söker vi en Operativ inköpare till en av våra kunder som är en multinationell koncern som arbetar med högteknologisk produktutveckling. Detta uppdrag är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Är du intresserad av att jobba med både uppstyrda rutiner men även att ta hand om akuta ärenden och vara problemlösare kan denna tjänst vara något för dig. Vi är nu inne i en förändringsfas och du har därför chans att vara med och påverka hur vi kommer jobba i framtiden.

Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa detaljer till våra produkter från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Som operativ inköpare ansvarar du för:

- Vara eskaleringspunkt och drivande vid leveransstörningar och övriga problem med leverantör
- Säkerställa och följa upp kapaciteter hos leverantörer vs. företagets prognoser Planera leveransutjämning vid behov
- Ansvara och förhandla mindre investeringar kopplat till kapacitet/leveranser
- Implementera avtal och följa upp efterlevnad av dessa (uppdatera master data)
- Jobba med leverantörsutveckling (med avseende på KPIer, minimera NCR cost, utveckla logistiklösningar, reducera ledtider, optimera beställningskvantiteter, kapitalbindning, skapa förutsättningar för och driva kontinuerliga förbättringar)
- Ansvara för regelbundna leverantörmöten
- Jobba med ständiga förbättringar i supply chain
- Ansvara för utfallsprover och upptrampning inom utvecklingsprojekt
- Följa upp och hantera legeringstillägg
- Claimhantering, delvis administrera och förhandla m leverantörer

Din profil

- Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi)
- Flerårig erfarenhet av liknande arbete
- Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift
- Har goda kunskaper i SAP särskilt inom området inköp, material och logistik
- Meriterande om du även har kunskaper i PLM2020 och ritningsläsning samt har ett analytisk och logiskt tänkande.

Som person tror vi att du är: utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt. Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på

073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024