Operativ inköpare!

Operativ inköpare!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med inköp? Trivs du i en bred och koordinerande roll med snabba beslutsvägar? Strålande! Vi söker nu för vår kunds räkning en operativ inköpare som kommer att ha en koordinerande roll med nära samarbete med produktionsenheten. Urval och intervjuer sker löpande - välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som inköpare kommer du att arbeta med en hög grad operativt inköp med inslag av planering, koordinering och forecastarbete. Du kommer att tillhöra inköpsavdelningen och vara placerad i Sundbyberg. Vår kund finns på olika enheter runt om i landet och kommer du att arbeta mycket mot enheten där produktionen finns. Vidare kommer du att arbeta nära produktionsenheten i en daglig interaktiv dialog. Du kommer att arbeta i en koordinerande roll där du kommer att hantera kundorder med snabb bekräftelse till produktionen där utleverans samma dag kan förekomma. Vidare kommer du att hantera inköpsorder från leverantörer, följa upp, beställa och övervaka.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av operativt inköp och har du erfarenhet från grossistbranschen eller från bransch med inköp av tekniska produkter är det meriterande. Att förstå lagerstyrning är av allra högsta vikt. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och i skrift. Microsoft Office och affärssystemet Pyramid är meriterande.

För att trivas i rollen som inköpare är det viktigt att du har ett brinnande engagemang för affärer samt trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor och snabba beslutsvägar. Du är en alert och ansvarsfull person som har förmågan att agera agilt med ett effektivt synsätt. Du har lätt att kommunicera samt skapa och bibehålla goda relationer samt känner dig hemma i rollen som kravställare och förhandlare. Du arbetar självständigt, är utåtriktad och har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid att du är strukturerad och affärsmässig.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Du kommer att vara anställd hos oss på Poolia men arbeta hos vår kund i Sundbyberg. Uppdraget är på sex månader med goda möjligheter till överrekrytering för rätt person. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på www.poolia.se.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024