Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Smedbo växer och förstärker sin organisation med nya drivna medarbetare.
Just nu söker bolaget en Operativ inköpare på heltid med placering i Helsingborg. Du kommer att arbeta i ett stabilt internationellt företag och ingå i ett härligt team som genomsyras av öppenhet och prestigelöshet.


Om verksamheten
Smedbo AB startades 1967 och är idag marknadsledande i Norden när det gäller dekorativa beslag och inredningsdetaljer i massiv mässing. Våra badrumsserier representerar det främsta av skandinavisk design både vad gäller funktion och kvalitet. En stor del av vår försäljning går på export och vi har egen verksamhet i de nordiska länderna, Tyskland, England och USA samt fristående distributörer i ytterligare ett flertal länder.

Mer om tjänsten
Som Inköpare hos Smedbo ansvarar du för att det finns rätt artiklar i lager till avtalat pris, samtidigt som lagernivån optimeras. Säkerställa en kort och säker ledtid från leverantörerna samt upprätthålla en effektiv kommunikation mot leverantörer, transportörer och interna avdelningar.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Orderläggning, leveransbevakning och uppföljning
• Logistik och varuflöde
• Registervård
• Bevaka att leveranserna kommer på avtalad tid
• Daglig kontakt med leverantörerna
• Boka och bevaka transporter
• Lagerplanering och lageradministration
* Optimera lagernivåer med vår Inköpare


Din profil
Vi ser gärna att du har minst en gymnasieutbildning samt 3-5 års dokumenterad erfarenhet av inköp. Du brinner för att ge en hög service och för att skapa goda relationer både internt och externt. Som person är du självgående, strukturerad och noggrann. Du har en analytisk och administrativ förmåga med intresse för detaljer. Självklart har du ett positivt sätt och är kommunikativ. Du har ett proaktivt arbetssätt, är nyfiken och engagerar dig i dina arbetsuppgifter.
Då Smedbo idag arbetar i Navision är kunskaper inom detta affärssystem meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du dessutom några års erfarenhet av tull-och speditionsfrågor är detta en fördel.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vid frågor, välkommen att kontakta Karin Stenberg på karin.stenberg@dreamwork.se alt 042 17 66 07.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024