OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operativ Inköpare
Teknikmagasinet söker en Operativ Inköpare med ansvar att köpa in varor och säkerställa rätt volym av produkter i lager, inom ditt produktområde. Du analyserar produktbehovet och planerar samt följer upp orders hos våra externa leverantörer över hela världen. Vidare förhandlar du priser i nära samarbete med kategorichefer och har daglig kontakt med speditörer där du fattar beslut gällande transportalternativ. I arbetet förekommer även löpande administration kopplat till inköpen, exempelvis fakturahantering och betalningar, samt ha nära kontakt med flera olika leverantörer samt med flera avdelningar internt på kontoret. Du kommer att ingå i ett team om fem personer. Utöver Supply Chain Manager ingår det även tre Operativa Inköpare samt en Logistiker i teamet.
Arbetsuppgifter
- Skapa behovsanalyser baserad på data i system samt i samarbete med Sortimentschefer och Logistik/Butiksstyrning
- Balansera lagerbindning, tillgång på produkter och kostnader
- Orderläggning och uppföljning av inköpsordrar mot leverantörer globalt
- Uppdateringar av system samt avvikelsehantering mot leverantörer, transportörer och lager
- Fakturahantering samt kostnadsfördelning av frakt och gods
- Rapportering till externa organisationer och myndigheter
- Arbeta mot uppställda KPI:er kopplade till rollen
Vi söker dig som
- Ca 2-5 års erfarenhet i liknande Inköpsroll inom detaljhandeln
- God vana av arbeta i affärssystem
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikation sker löpande på båda språken
Det är meriterande med
- Eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller liknande område
- Certifikat inom inköp från SILF/ IHM el motsvarande
- Kunskaper i norska språket i tal och skrift
- Kort uppsägningstid/snabb tillgänglighet
Hur är du som person?
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. För att trivas i rollen är du analytisk, har hög integritet och är trygg i att fatta beslut. Vidare är du självgående i ditt arbete och har en god förmåga att planera väl, prioritera och arbeta effektivt med bibehållen kvalité. Du är trygg i dig själv och tar initiativ för att hitta bästa möjliga lösningar i arbetet. Vi värdesätter även att du har en god samarbetsförmåga och en positiv inställning.
Sista ansökningsdag är 26/11 och vi arbetar löpande med selektering och intervjuer. Var därför snabb in med din ansökan då rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om rollen besvaras av maria@appricot.se. Notera att ansökningar enbart tas emot via ansöksfunktionen och inte via mejl.