Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Huhnseal AB utvecklar, konstruerar och tillverkar mekaniska axeltätningar för den globala processindustrin inom branscher såsom; papper- och massa-, gruv- och slurry-, livsmedel- och läkemedel-, kemi-, olja- och gas-industrin. Huhnseal omsätter 140 MSE, med 65 medarbetare vid huvudkontoret i Landskrona samt ytterligare 20 medarbetare stationerade i Italien, Tyskland, USA, Kina och Indien. Huhnseal AB ingår sedan 2008 i den italienska koncernen Meccanotecnica Umbra Group med 700 medarbetare globalt.

Huhnseal söker nu operativ inköpare till vår site i Landskrona. Inköpsarbetet är en central och betydelsefull del för vår verksamhet, då det i våra produkter ingår en mängd olika komponenter från olika leverantörer världen över.

I rollen som operativ inköpare ingår i huvudsak att ansvara för inköpsaktiviteter kopplade till ett antal fördefinierade leverantörer samt säkerställa produktkvaliteten och förhandla bästa pris.

Den huvudsakliga utmaningen i tjänsten är att säkerställa leveranser så att Huhnseals produktion inte drabbas av materialbrist, samtidigt som vi fokuserar på att hålla ner våra lagernivåer. Detta innebär dagliga kontakten med externa leverantörer samt internt med övriga avdelningar såsom produktion-, kvalitet-, försäljning- och produktutvecklingen.

Övriga ansvarsområden kommer i huvudsak att innefatta; inköp av emballage samt indirekta förbrukningsmateriel, hantera reklamationsärenden samt uppföljning genom avvikelserapporter, administration såsom att upprätta och underhålla leverantörs- och artikeldata i affärssystem, samt registrering av ordererkännande och leveransbevakning.


För att lyckas rollen krävs att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom liknande roller gärna från tillverkande industri. Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta med tekniska komponenter och du är tekniskt intresserad. Eftersom vi använder ERP systemet som ett stöd för materialplanerings /inköpsaktiviteter är det även önskvärt att du har god förståelse /erfarenhet från detta eller liknande systemstöd. Då tjänsten innehåller många kontaktytor, både nationellt och internationellt, krävs svenska och engelska på affärsnivå.


Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk, självgående och kan leverera högkvalitativa resultat i varje given situation. Du kommer att ha möjlighet att utvecklas i rollen och på sikt ta dig an ett större ansvar med mer krävande uppgifter samt medverka inom förbättringsprojekt inom inköp och logistik.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

För information om tjänsten kontakta CEO Paul Beddows +46 702 61 15 00. För information om rekryteringsprocessen kontakta HR Manager Martin Gruber +46 762 09 70 37.

För mer information om Huhnseal AB gå till https://www.huhnseal.com.


Vi tillämpar löpande urval dock sista ansökningsdatum 2021-01-06. Maila din ansökan till job@huhnseal.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huhnseal AB LANDSKRONA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 6 januari 2021

Postadress

JÄRVGATAN 1
LANDSKRONA, 26123

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024