OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operativ inköpare!
För kunds räkning söker vi nu en operativ inköpare placerad i Linköping. Detta är ett interimsuppdrag på minst 6 månader med god chans till framtida förlängning alternativt permanent placering hos kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som operativ inköpare spelar du en betydelsefull roll i det inköpsteam som kontrollerar inköp och upphandling. Du kommer arbeta med och ta ansvar för, såväl nuvarande som framtida, leverantörskontakter. Även sedvanliga arbetsuppgifter som tillhör en operativ inköparroll ingår och både leveransprecision och kvalitetskontroll utgör viktiga delar av arbetet.
Tjänsten omfattas av kollektivavtal och interimsuppdraget innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia, ett mindre företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar. Samtidigt erbjuder kunden ett omväxlande arbete där du ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter, såväl internt som externt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är lösningsfokuserad, positiv och affärsmässig. Du är därtill prestigelös, har stor kommunikativ förmåga och uppskattar att arbeta i team. Som nyanställd är du flexibel och strävar efter att så fort som möjligt bli självgående i ditt arbete. För att trivas i rollen som operativ inköpare bör du dessutom ha god teknisk förståelse och vara beredd att axla en betydande ansvarsroll. Vi ställer krav på utbildning på gymnasie- eller högskolenivå inom teknik, ekonomi eller inköp, alternativt dokumenterad erfarenhet av inköpsarbete i minst två år. Tjänsten kräver svensk medborgarskap samt att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Krav ställs också på goda språkkunskaper i såväl, muntligt som skriftligt, svenska och engelska.
Ansökan
Urvalsarbetet påbörjas omgående. Har du frågor om ovanstående eller kommande tjänster, kontakta rekryteringskonsult Jan Hellström på 0706-150344, alt. jan.hellstrom@sententia.se