OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en operativ inköpare som trivs i en affärsorienterad miljö.
Din roll
Som operativ inköpare hos oss kommer du framförallt att arbeta i anskaffningsprocesserna. Detta innebär mer ingående ansvarsområden som:
- att lägga beställningar
- att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
- offerthantering och utvärdering av dessa
- fakturahantering
- mätning och uppföljning av leverantörerna
- hantering av returer och reklamationer.
Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. Du hanterar också förfrågningar och mindre upphandlingar.
Din profil
Vi söker dig som:
* Har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
* Trivs i produktionsmiljö och har ett intresse för teknik
* Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
* Uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.
Vad du blir en del av
På affärsenheten Communication and Tactical Solutions kommer du tillhöra staben Sourcing and Business Support som bl.a består av operativt och strategiskt inköp. Du kommer att sitta i Lugnvik med inköpskollegor och stötta avdelningen i Östersund. Som helhet är vi 15 personer som jobbar med inköp på staben och vi är placerade på 3 olika orter.
Vid frågor kontakta Pernilla Boman tel 073-4460206