Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att arbeta på inköpsavdelningen ihop med 16 kollegor, varav 7 på operativt inköp. Inledningsvis kommer du få möjlighet till introduktion av kollegor som stöttar dig för att bli trygg i dina arbetsuppgifter och företaget.

Du kommer att arbeta med operativt inköpsarbete som inkluderar:
- Orderhantering och förfrågningar
- Daglig kontakt och ärendehantering med leverantörer och säljare
- Hantera och lösa ärenden och ordar vid eventuella förseningar eller justeringar

Du ges möjlighet att utvecklas både i en spännande roll och i ett spännande företag.
Tjänsten är ett vikariat fram till juni med goda möjligheter till förlängning.


Om företaget
Vår kund är ett stort tradingbolag med kunder världen över.
Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.

Din profil

Skallkrav:
- Arbetslivserfarenhet av inköp, administration eller likande kontorsarbete
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Kunskaper i Excell

Meriterande:
- Erfarenhet av affärssystemet Jeeves
- Tidigare arbetat med operativt inköp

Personlighet:
Vi söker dig som är en självgående, driven och serviceinriktad person som känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du förstår värdet av trevligt bemötande, är lösningsorienterad samt har förmågan att se helheter.
Du kommer ha mycket kontakt med leverantörer och vi ser därför att du har god kommunikationsförmåga och har hög social kompetens. Du är en positiv person som trivs i ett högt temo samt vill bidra på din arbetsplats.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera talanger, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.


Villkor
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, Vikariat fram till juni med goda möjlighet till förlängning
Placering: Värnamo
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2021
  • Ansök senast: 15 mars 2021

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024