Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker en operativ inköpare inom enheten Planering/Operativt Inköp som tillhör Spares Services / Logistics. Arbetsuppgifter består av inköp av ingående material till pågående produktion, dvs till våra leveransprojekt samt egentillverkade reservdelar. Det ingår även hantering av reklamationer samt en nära kontakt med bland annat produktionsplanerare, strategiskt inköp och leverantörer.
Som operativ inköpare ansvarar du för ett antal leverantörer och säkerställer att material finns i produktion till rätt pris, i rätt tid och till rätt kvantitet. I dina dagliga arbetsuppgifter kommer det att ingå:
Analysera och beställa material till våra produkter med SAP som stöd.
Bevaka ordererkännanden och leveranser så att de sker i rätt tid genom kontinuerlig kontakt med våra leverantörer.
Vid behov planera om och hantera ändringar av lagda beställningar.
Hantera reklamationer och dispensansökningar till/från leverantör.
Exportkontrollhantering

Kvalifikationer
Vi vill att du har inköpsutbildning från yrkeshögskola eller har motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av inköpsarbete samt kunskap om våra produkter. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i SAP och Aras. Eftersom vi har en mycket internationell prägel på kunder och leverantörer behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Vem är du?
Du trivs att arbeta i grupp, har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Samtidigt måste du kunna arbeta självständigt, vara strukturerad och klara av lösa dagliga problem. Ditt arbetssätt är metodiskt och systematiskt och du gör tydliga prioriteringar i ditt arbete. Som person är du noggrann. Vi vill att du är intresserad av att driva utveckling och förbättring av både dig själv och våra processer.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vill du vara en viktig pusselbit för att medverka till leveranser i våra projekt? Vi är ett härligt team som jobbar nära varandra för att säkerställa materialtillgång till montaget.
Kontaktperson
Är du intresserad och vill veta mera, kontakta Mari Engblom chef Planering/Operativt inköp tel 0660-80290 alternativt Pelle Lindfors chef Spares Services/Logistics eller Anna Larsson, HR Business Partner tel 0660-80997.
Sista ansökningsdag är 25 april men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
BAE Systems Hägglunds AB
Koncernen BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. BAE Systems Hägglunds AB i Örnsköldsvik sysselsätter omkring 800 medarbetare och företagets fokus är utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bandvagnar (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. Vår verksamhet är baserad i Örnsköldsvik i hjärtat av Höga Kusten. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet.
För mer information besök www.baesystems.com och för Örnsköldsvik besök www.inspiration.ornskoldsvik.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bae Systems Hägglunds AB Örnsköldsvik
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Postadress

Björnavägen 2
Örnsköldsvik, 89182

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024