OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en operativ inköpare som trivs i en affärsorienterad miljö.
Din roll
Som operativ inköpare hos oss kommer du framförallt att arbeta i anskaffningsprocesserna. Detta innebär mer ingående ansvarsområden som:
* att lägga beställningar
* att leveransbevaka och säkerställa att vi får leveranserna i tid
* offerthantering och utvärdering av dessa
* fakturahantering
* uppföljning och utvärdering av leverantörer och leveranser
* hantering av returer och reklamationer
Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. Du hanterar också förfrågningar och mindre upphandlingar.
Din placeringsort blir på vår site i Östersund, men rollen kan innebära vissa resor till våra andra siter i Arboga och Malmslätt eller till våra leverantörer.
Din profil
Vi söker dig som
* Har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
* Trivs i produktionsmiljö och har ett intresse för teknik
* Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
* Uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
För att lyckas i tjänsten behöver du ha god förmåga att lösa problem och ha ett flexibelt mindset. Du är självgående och tar initiativ i ditt arbete, och har förmåga att se möjligheterna snarare än hinder.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab som levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Staben Procurement and Business Coordination ingår i avdelningen Ground Support Equipment Department (GSE). Avdelningen arbetar med affärer riktade mot underhållssystemen för Gripen, T7A, Försvarsmaktens övriga flygplan och helikoptrar samt faciliteter och hangarer, med verksamhet i Linköping, Arboga och Östersund. Läs mer om oss här
Våra affärsuppdrag består av att försörja underhållssystemen med rätt utrustning så att förebyggande- och avhjälpande underhåll kan utföras hos våra kunder, slutanvändare och operatörer. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Utvärdering kommer att ske löpande under ansökningstiden, vilket gör att positionen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor.