OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Operativ Inköpare. Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.
Uppdraget är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa detaljer från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja.
Som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram.
Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.
Inköparens ansvar innefattar bl. a:
- Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
- Leveransbevakning
- Driva och leda Leverantörsmöten
- Leverantörsutveckling
- Materialplanering
- Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer
- Processutveckling
Din profil
- Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).
- Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.
- Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete samt har goda kunskaper i SAP/R3 särskilt i att arbeta med material & logistik.
Vi söker dig som är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt. Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. De är viktigt att du tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus. Du tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. Du är inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. Slutligen är de viktigt att du tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på
073-925 25 86
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84