OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 440 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.
Som ett globalt team delar vi ett gemensamt mål - att förbättra livskvaliteten för våra kunders patienter över hela världen.
Välkommen till oss!
För att se vad vår fina stad har att erbjuda, besök https://flyttatillkarlskoga.se/
Nu söker vi dig som vill vara med att utveckla våra materialflöden och säkerställa att rätt råvara finns på rätt ställe, i rätt tid och i rätt kvantitet. Inköparen är koordinatorn som har full kontroll på våra materialflöden och som utvecklar goda kontakter både internt och externt.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
Som Inköpare hos oss ansvarar du för operativt inköp av insatsmaterial d.v.s. råvaror, emballage samt förbrukningsartiklar. Arbetet sker i nära samarbete med strategiska inköpare, projektledare, lagret, fabrikerna samt produktions- och materialplaneringen.
Till de huvudsakliga arbetsuppgifterna hör att;
- Sköta de dagliga kontakterna med våra leverantörer och transportörer
- Utifrån rekvisitioner från materialplanering eller fabriker skapa inköpsordrar och sända till leverantörerna
- Leveransbevakning, från orderbekräftelse till att leveransen sker fysiskt samt hantera intern och extern kommunikation kopplad till detta
- Underhålla masterdata i vårt affärssystem (SAP)
- Delta i förbättringsaktiviteter kopplade till affärssystem och övriga systemstöd
För att lyckas i rollen krävs ett gott samarbete inom företaget samt med våra leverantörer. Du ingår i ett team om fem personer på Inköpsavdelningen, där vi samarbetar för att säkerställa kvalitet och leveransprecision från leverantörer till våra fabriker.
Kvalifikationer
Den person vi söker har en akademisk utbildning inom ekonomi/logistik alternativt ingenjörsutbildning med inriktning mot ekonomi. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, samt att du kommunicerar obehindrat, såväl skriftligt som muntligt, på engelska.
Erfarenhet av inköpsarbete och arbete i affärssystemet SAP är meriterande. Vi ser gärna att du är i början av din karriär med en vilja att lära och utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Personliga egenskaper
Som person utgår vi ifrån att du trivs med ett högt tempo samt har ett strukturerat och proaktivt arbetssätt. Arbetet ställer krav på din kommunikativa förmåga och att vara noggrann samtidigt som effektiv. För att lyckas i rollen ska du ha en professionell framtoning samt ambition och förmåga att sätta dig in i företagets komplexa affärsprocesser.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en tjänst med stort eget ansvar, i en internationell miljö med gott arbetsklimat och utrymme att påverka och förbättra verksamheten.
Kontaktinformation
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Jens Andersson, Inköpschef, på tfn 0586-78 31 02. För frågor kring rekryteringsprocessen ring Klara Wallteng, HR Business Partner, tfn 072-247 20 66
Fackliga kontaktpersoner:
- Judit Modin, Akademikerföreningen, tfn 0586-78 3073
- Karoline Graan, Unionen, tfn 0586-78 3053
Ansökan
Urvalet sker löpande under rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktinformation
Jens Andersson, Inköpschef, 0702829110, jens.andersson@cambrex.com
Klara Wallteng, HR Business Partner, 072 247 20 66, klara.wallteng@cambrex.com
Arbetsplats
Björkborns industriområde
691 85 Karlskoga
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Nilsson
Mikael Pettersson
Karina Sick Larsson
Ingrid Hegbom Ekman
Eva Einebrant
Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Urban Skogsberg
Charotte Mejsjö
Charlotta Andersson Jensen
David Stenman