OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ny stjärna till vårt Inköpsteam!
Är du en analytisk person som ser ett värde i samarbete och en prestigelös arbetsplats? Vill du arbeta i ett riktigt spännande, stabilt och familjärt bolag med lång historia? Här erbjuds du en ansvarstagande roll där du snabbt blir en del av en trevlig gemenskap. Vi söker nu en operativ inköpare med varierande arbetsuppgifter till vårt team i Täby.
Tjänsten erbjuder
Inköpsavdelningen består idag av fyra medarbetare som tillsammans planerar och genomför inköp av de produkter som företaget lagerhåller och säljer. Som operativ inköpare kommer du att hantera olika delar i inköpsarbetet. Arbetet är administrativt och sker i företagets affärssystem och i Excel. Du kommer att ha fortlöpande extern kontakt med både svenska och utländska leverantörer men också internt med övriga funktioner inom företaget. Tjänsten innebär till stor del självständigt arbete, men då du arbetar i en mindre inköpsorganisation är du en flexibel och prestigelös person som kan rycka in och hjälpa till där det behövs.
Vad har du att erbjuda?
Vi tror att du som söker har några års erfarenhet från operativt inköp och är väl förtrogen med leverantörsmarknaden och dess problem och möjligheter. Men vi stänger inga dörrar för en person som precis har avslutat en yrkesutbildning mot inköp. Som operativ inköpare har du dagligt samarbete och kommunikation med andra, vilket kräver att du är serviceinriktad samt att du kan agera problemlösande. För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du är självgående och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis. Vi ser gärna att du har en god analytisk förmåga, är noggrann, effektiv och gillar ordning och reda samt arbetar på ett systematiskt och strukturerat sätt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och besitter ekonomisk medvetenhet. Kan du dessutom uttrycka dig, i både tal och skrift, på svenska och engelska och har god datavana där främst Excel är ditt område då kan du vara just den person vi söker!
Om oss
Nomo Kullager grundades 1948 och har sedan dess utvecklat relationer med ledande och globala premiumtillverkare vilket resulterat i ett unikt teknologi- och produktutbud inom lager. Vartefter företaget har utvecklats har vi adderat närliggande teknik till vårt utbud, utan att kompromissa vår specialistroll.
Som ett ISO 9001 och ISO 14001-certifierat företag, är Nomo en pålitlig partner genom hela kedjan, från första förfrågan, till produkturval, applikationsanalys och leverans av produkten.
Vi erbjuder våra kunder inom OEM och eftermarknaden specialiserade tekniker och försäljningsspecialister som kommunicerar på de nordiska språken. Med ca 150 högutbildade och erfarna medarbetare, baserade på 19 platser runt om i Norden kan våra kunder lita på oss när de behöver specialistkunskap nära dem.
Vill du bli en del av vårt vinnande team? Tveka inte att skicka in din ansökan!
Tjänsten tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är 2021-10-22
Krav
Yrkesutbildning mot inköp och/eller några års erfarenhet från operativt inköp
Goda kunskaper i svenska och engelska
God datavana
Om arbetsgivaren - Nomo Kullager AB
Nomo Kullager AB är i grunden ett genuint familjeföretag som grundades 1948 och ingår som ett helägt dotterbolag i Axel Johnson koncernen sedan 2000. Nomo erbjuder alla typer av glid- och rullningslager, transmissioner, tätningar och tillhörande tjänster kombinerat med hög teknisk kompetens och hög leveransförmåga. Vi marknadsför Nordens bredaste sortiment av kul- och rullningslager och har försäljningskontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Kina. Läs gärna mer på vår hemsida www.nomo.se.