Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker Randstad en erfaren operativ inköpare till ett uppdrag med placering utanför Malmö.  Denna spännande tjänst erbjuder dig att arbeta med utvecklande projekt inom ett internationellt bolag. Verksamheten är marknadsledande och här får du tillgång till ett brett nätverk och stora utvecklingsmöjligheter. I denna tjänst arbetar du med att skapa ett smidigt flöde för verksamheten genom att säkerställa inköpsaktiviteter för utrustning och eftermarknad gentemot företagets övergripande företagsstrategi.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna består av att hantera leveranser, förseningar, kvalitetsärenden och uppdateringar för att säkra processerna. Du kommer få driva regelbundna uppföljningsmöten med leverantörer och kontrollera KPI:er där ledtider, tillgänglighet, lagerhållning och planering står i fokus. Det blir din uppgift att sköta kundkontakten och behålla goda kundrelationer för att möjliggöra planeringen, produktionen och servicen. Dessutom blir du ansvarig för att:
Hantera och övervaka utvecklingsplaner, KPI:er gentemot uppsatta mål
Implementera och genomföra upphandlingsmodeller beroende på leverantörernas förutsättningar
Delta i uppdateringar och förändringar av företags-policies och principer
Delge information med intressenter och leverantörer
Leda och delta i inköpsarbetet med aktiviteter och projekt


Arbetstider
Uppdraget startar 2021-10-15 och kommer pågå i sex månader, med goda möjligheter till övertag direkt på företaget. 

Kvalifikationer
Inför denna tjänsten ser vi att:
Du har en kandidatexamen inom inköp, logistik, business administration eller liknande.
Du besitter sammanlagt 5-10 års erfarenhet av inköpsplanering inom tillverkningsindustri.
Du har vana av arbete i många orderlines samtidigt.
Du är kommunikativ och kan sköta allt från kundservice till större förhandlingar
Du kan läsa av maskinritningar och har arbetat med program som SAP och M3 eller liknande ERP-system
Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat
Du är en lagspelare med ett öppet sinne. Du är strukturerad, kan skapa goda kundrelationer och  tycker om att bidra till förbättringar. Här behövs att du kan se till detaljerna och samtidigt ha en överblick för helheten.


Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-10-14. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.  

För information: Amra Salkic, Consultant Manager, amra.salkic@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024