Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en kommunikativ roll samtidigt som du gärna tar eget ansvar och får saker att hända? Vill du vara en del av en organisation som jobbar med säkerhet för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot? I så fall kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete inom inköp på Saab i Karlskrona.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en operativ inköpare. Tjänsten är en central funktion där du ansvarar för att koordinera ingående material i samverkan med bl a produktion och projektledning samtidigt som du är drivande i frågor rörande produkten som ska köpas in.

Följande uppgifter ingår i rollen:

Orderläggning
Leveransbevaka och följa upp inkommande leveranser
Samla in och sammanställa behov av inköp
Löpande kontakt med leverantörer
Orderhantering och orderuppdatering
Reklamationer (mot leverantör)
Vård av inköpsartiklar
Leverantörsutveckling och varugruppsarbete
Hanterar fakturor

Du erbjuds en stimulerande roll med stora interna och externa kontaktytor liksom goda möjligheter att självständigt planera och anpassa dina uppgifter. Vi behöver dig som kan ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet så att vi kan fortsätta jobba med ständiga förbättringar.


Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området samt har 3 års erfarenhet av inköpsarbete. Teknisk kompetens är meriterande. Som person har du mycket energi, strävar efter att göra ditt bästa och är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Vidare är du kommunikativ, behärskar svenska och engelska obehindrat och har förmågan att koordinera, planera samt strukturera ditt arbete.

Du kommer att trivas hos oss om du uppskattar variation i arbetet och vågar tänka i nya banor.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 1 år.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Maria Ericson på mail maria.ericson@skill.se


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024