Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Operativ Inköpare arbetar du med materialförsörjning till projekt inom nyförsäljning samt eftermarknad och du blir tilldelad ett antal leverantörer som du ansvarar för. Ditt huvudsakliga arbete består av att ta in offerter, säkerställa att våra inköpspriser ligger inom projektbudget samt placera inköpsordrar. I din roll ingår sedan att hantera uppkomna frågor gällande leveranser, i syfte att säkerställa leverans i tid och till korrekt pris, samt hantering av fakturor.

Du blir del av ett team som samarbetar nära i det dagliga arbetet, och förutom dina närmsta kollegor har du mycket kontakt med övriga funktioner inom Supply Chain, montage, projektledare samt reservdelssäljare. I din roll som Operativ Inköpare är det viktigt att du bidrar till att bygga goda relationer både internt med kollegor inom företaget samt externt med våra leverantörer.

Tjänsten som Operativ Inköpare är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig till och med 2022-08-31.

Om dig
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot logistik och/eller ekonomi samt önskvärd erfarenhet av verkstadsindustri, logistik och inköpsarbete. Vi ser det även som positivt om du tidigare har arbetat i affärssystem. För att lyckas i rollen är förmåga att kommunicera både muntligt samt skriftligt på engelska ett krav.

Som person bör du vara duktig på att hantera många frågor parallellt samt skapa struktur och efterfölja företagets inköpsprocesser. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga som kan kommunicera på ett smidigt sätt. Du bör drivas av att resultatinriktat lösa uppkomna problem samt att du har en egen initiativförmåga som driver arbetet framåt.

Låter detta som en tjänst för dig? Sök tjänsten snarast, men senast 2021-10-24. Vår ambition är att tillsätta tjänsten omgående, urval och intervjuer kan därför påbörjas under ansökningstiden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sara Pagré Adecco 054 – 771 85 47

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operativ Inköpare, Operations Buyer, Supply Chain, Kristinehamn, Värmland, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024