OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter:
Vi söker dig som vill vara en del av vår inköpsorganisation och arbeta som operativ inköpare på AQ M-Tech i Uppsala. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga strategiska och operativa inköpare på företaget men även ha många andra kontaktytor inom och utom bolaget. I rollen har du operativt ansvar för att koordinera och hantera dagliga inköpsuppgifter gällande det material som vår verksamhet kräver för att kunna uppfylla leverans till kund. Du ansvarar för att:
- Koordinera och hantera de dagliga operativa inköpen enligt prognos och behov.
- Bevaka ordererkännanden.
- Leveransbevaka och säkerställa att hemtagning sker i rätt tid.
- Informera internt om leverantörernas leveransförmåga och följa upp avvikelser.
- Se till att överenskomna prisavtal är uppdaterade och aktuella.
- Arbeta proaktivt med att säkerställa framtida leveranser.
- Uppdatera affärssystemet Monitor med inköpsrelaterade masterdata.
- Hantera dagliga operativa inköpsfrågor och inköpsadministration.
Din profil/kompetens:
För att lyckas i rollen behöver du ha ett intresse för inköp och det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att operativt inköp på en tillverkande industri.
Som person är du noggrann, flexibel och strukturerad med god administrativ förmåga.
Inköpsavdelning består av individer som stöttar och hjälper varandra för att komma i mål. För att passa in i gruppen behöver du därför vara prestigelös, kommunikativ och ha lätt att samarbeta med andra.
Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av att jobba i affärssystem så som Monitor, Nav eller liknande.
Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.
AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.
Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 21 november. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Elin Romedahl via e-post: elin.romedahl@aqg.se
Vi ser fram emot din ansökan!