OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.
Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2,5 miljarder kronor per år.
Granngården söker just nu två operativa inköpare med passion för varuförsörjning, prognoshantering och operativt inköp till vårt logistikteam.
Uppdraget inom Granngården:
Som operativ inköpare ansvarar du för det totala varuflödet inom ditt produkt-/leverantörsområde på logistikavdelningen samt utveckling och genomförande av effektiviseringar kopplat till Granngårdens varuflöde.
I tjänsten som operativ inköpare på Granngården ansvarar du för bland annat:
Planera, utföra och följa upp avrop till vårt centrallager med tillhörande uppgifter såsom avvikelsehantering efter leverans samt på fakturor
Ansvara för påfyllning av varor till butik
Följa upp lagernivåer på DC samt i butik
Tillse att rätt servicenivå upprätthålls enligt de fastställda nyckeltal vi arbetar med
Analysera, optimera och utveckla orderprocesser samt lagerstyrningsparametrar
Förse inköpsorganisationen med prognoser och uppföljningsanalyser
Vara behjälplig i projekt och arbetsgrupper som berör operativt inköp
Vara drivande i arbete mot än mer effektiva och optimala arbetssätt på avdelningen
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som operativ inköpare bör du ha:
Eftergymnasial utbildning (minst 1 år eller 60 hp), med inriktning mot logistik, lagerstyrning eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetslivserfarenhet
God kännedom av försäljning och inköp
Erfarenhet av detaljhandel
Erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, meriterande är Axapta Dynamics alternativt likvärdiga system
Erfarenhet av att arbeta i prognossystem, föredragsvis Relex
Mycket god kunskap i Excel
Goda kunskaper i Office verktygen
Brinna för logistik och varupåfyllning
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina kollegor och samarbetspartners samtidigt som du är positiv, prestigelös och engagerad. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter. Att du är självgående och ansvarstagande är något vi tar för givet.
Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att samtliga medarbetare inom Granngården kan identifiera sig med och agera efter våra ledord:
Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dig själv och kollegorna inom vårt koncept.
Tjänsten och ansökan:
Start: Båda tjänsterna enligt överenskommelse men föredragsvis snarast möjligt
Omfattning: Ena tjänsten är ett föräldravikariat på 100% tom september 2022 med möjlighet att ta en del superuseruppdrag i Relex och den andra är en 100% tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning).
Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Nadine Olsén, Chef för Operativt Inköp, nadine.olsen@granngarden.se alternativt per telefon 040-31 32 55. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan det går via ansökningslänken nedan.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen dock är sista ansökningsdagen den 10 december 2021. Vi tar endast emot ansökningar via "Ansökningslänken" nedan.
För mer information om Granngården gå gärna in på www.granngarden.se/jobba-hos-oss