Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med dig blir vi den bästa arbetsplatsen i inredningsbranschen!
Intrx är en av Sveriges ledande partners inom inredning och planering av butiker, restauranger och offentliga miljöer. Vi fortsätter att växa och nu söker vi ytterligare en nyckelspelare till vårt inköpslag.
Som inköpare hos oss kommer du att jobba i kundunika projekt med inköp och materialplanering. Du har stora möjligheter att få vara med och påverka inköpsprocessen och optimera och effektivisera flöden som är viktiga delar för Intrx övergripande resultat.
Vi utlovar ett brett och varierande inköpsarbete i nära samarbete och tillsammans med en härlig grupp av medarbetare.
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Intrx – urval sker löpande!
Arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare ansvarar du för en rad olika inköp främst till butiks- och inredningsprojekt där du har ett nära samarbete med våra leverantörer. Inköpsarbetet utförs i projektform tillsammans med våra säljare, konstruktörer och projekt- och säljsupport.
Inköp till projekt och lager
Leveransbevakning, orderhantering och avrop
Prisförfrågningar
Bevaka inköpsplaner och inköpsvolymer
Förhandling av priser och vid behov konkurrensutsätta leverantörer
Bevaka lagervärdesutveckling och lagersaldo
Produkthantering
Artikelanalyser och registervård
Inventering
Reklamationshantering

Du tillhör en grupp av operativa inköpare och rapporterar till inköps- och logistikchef.
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat gäng som kännetecknas av nytänkande, flexibilitet och långsiktighet och som gillar att utmana och göra roliga saker tillsammans.
Utbildning / Erfarenhet
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har några års erfarenhet av inköpsarbete. Du har en utbildning inom logistik, inköp, ekonomi och/eller praktisk arbetslivserfarenhet inom inköp.
Du gillar struktur och har en mycket god administrativ förmåga - du är tydlig och vågar fatta beslut. Som person är du nyfiken och serviceinriktad och tar eget ansvar och initiativ för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Arbetet bygger på samarbete inom och mellan olika funktioner. Din förmåga att kommunicera och samarbeta är därför av största vikt för att i inköpsteamet uppnå det bästa resultatet i rätt tid.
Vi söker dig som i tal och skrift behärskar både svenska och engelska. Du har grundläggande kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande med erfarenhet av Fusion Manage 360 och Pyramid.
Om du stämmer in på ovanstående profil och vill ingå i ett glatt och engagerat team i ett företag med hög entreprenörsanda – sök redan idag!
Ansökan & kontakt
Tjänsten är placerad i attraktiva lokaler i Kumla och är en heltidsanställning.
Sista ansökningsdag är 28 februari 2022.
Vi tar endast emot ansökningar digitalt. Du märker din ansökan med tjänstens namn och skickar CV och personligt brev till rekrytering@intrx.se. I samband med din ansökan godkänner du att Intrx får spara dina ansökningshandlingar men att du närsomhelst har möjlighet att återkalla ditt samtycke.
För frågor om tjänsten, kontakta Inköps- och logistikchef Maria Tjäder, 019-689 45 03 eller maria.tjader@intrx.se. För övriga personalfrågor kontakta HR-ansvarig Anna-Karin Skoog, 019-689 45 04 eller anna-karin.skoog@intrx.se
Om Intrx
Intrx (tidigare Butikskonsult) är ett familjeföretag som startade 1983 och är idag en av Sveriges ledande och mest erfarna aktörer inom butiksinredning. Vi planerar, utvecklar och låter tillverka produkter för butiks- och restaurangmiljöer samt offentliga miljöer. Vi skapar koncept och tillhandahåller attraktiva inredningar och funktionella lösningar, allt från shop in shop och specifika avdelningar, till kompletta butiker. Idag arbetar vi med de största varumärkena i branschen såsom ICA, Coop, Edeka, S-Group, Sibylla och Telia med flera.
Vi är ett stabilt företag med ett gott rykte i branschen, där miljön präglas av positiv anda, korta beslutsvägar och stort engagemang där både medarbetare och kunder står i fokus. Huvudkontoret finns i Kumla och vi verkar även i Finland, Tyskland och andra delar av Europa. Företaget omsätter idag ca 190 miljoner kronor och har drygt 70 medarbetare. www.intrx.se
#inköpare #operativ inköpare #inköpsadministratör #inköpsassistent

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrx Kumla
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Postadress

Järsjögatan 9
Kumla, 69223

Liknande jobb


1 oktober 2024

3 oktober 2024

Strategisk Projektinköpare Elektronik

Strategisk Projektinköpare Elektronik

3 oktober 2024