OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
AB Edsbyverken vill nu förstärka inköpsavdelningen med ytterligare en operativ inköpare.
AB Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden. Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta: Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Certifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.
Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare är det viktigt att du har ett intresse och en förståelse för produktionsflöden, tycker om att arbeta i system och hantera stora mängder data. Vi förväntar oss att du är delaktig i förbättringsarbetet och tycker om samarbete med kollegor för att nå de gemensamma målen.
Arbetet handlar om att bidra till utveckling i det dagliga operativa inköpsarbetet som har fokus på inköp av material till produktionsenheten i Edsbyn. Du kommer att driva inköpsarbetet tillsammans med fler kollegor inom inköp och utveckla tillsammans med kollegor i supply chain och produktionen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Avrop av material till vår produktionsanläggning i Edsbyn med fokus på material som används inom tillverkning av möbler och inredning.
• Ansvar för att rätt artiklar lagerhålls med rätt lagernivåer för materialet som du köper in
• Ansvar för att underhålla berörda inköpsartiklar i affärssystemet.
• Övervaka och revidera gjorda beställningar och inleveranser utifrån förändrade behov.
• Bearbeta ordererkännanden och noggrann uppföljning av inkommande leveranser för att säkerhetsställa att rätt material finns tillgängligt vid rätt tidpunkt.
• Avvikelsehantering.
• Utveckla och effektivisera inköpsfunktionens arbetssätt.
AB Edsbyverken planerar för en spännande resa framåt! Under våren 2022 jobbar vi bland annat med en implementation av Monitor G5 som är ett nytt affärssystem skräddarsytt för tillverkande företag.
Din profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av utvecklingsarbete, tycker om att samarbeta med andra och söka förbättringar i det löpande arbetet. Det är viktigt för oss att du har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer samt talar och skriver engelska och svenska obehindrat.
Erfarenhet från tillverkningsindustrin och affärssystemet Monitor G5 är meriterande.
Övrig information
AB Edsbyverken samarbetar med Konsultia AB i denna rekrytering och vid frågor om tjänsten och din ansökan kan du kontakta Anna-Karin Hallfors (anna-karin@konsultia.se).
Välkommen med din ansökan senast 20 mars 2022.
Om oss
Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.
Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Persson
Pernilla Gustafsson
Hakan Mol
072-5172614
Pernilla Gustafsson
Lena Persson
Hakan Mol
Hakan Mol
Emma Edling
0705172016
Kjell Wikström