Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som operativ inköpare hos vår kund i Svedala ges du möjligheten att påverka och vara en del av ett utvecklande team. Du kommer att ingå i funktionen inköp mot producerande verksamhet och rapporterar direkt till operativ chef. Du ansvarar för det dagliga operativa inköpen/avropen för Svedalas produkter och lägger prognoser och har daglig kontakt med leverantörer vilket kräver en god kommunikativ förmåga. En viss del av arbetet sker mot Finland som kräver kommunikation på engelska.

Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och löper under cirka 12 månader. Kontoret är beläget i Svedala och arbetstiderna är måndag till fredag, 08.00-16.30.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Ansvara för dagliga avrop från leverantörer
- Daglig kontakt med leverantörer och skapa inköpsordrar med rätt kvantitet
- Leveransbevakning av beställda varor
- Säkerställa att varor köps in mot avtalat pris, tillgänglighet och att produkter är i enlighet med avtalad kvalitet och specifikationer
- Prisuppdateringar
- Säkerställa att rätt lagernivåer uppnås

Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning på lägst gymnasienivå. Har du läst en utbildning med inriktning inköp eller Supply Management på universitet eller högskola är detta meriterande. För tjänsten krävs minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbete då du kommer arbeta självständigt i en koordinerade, operativ och utvecklande roll.
Som person är du självständig, kvalitetsmedveten och gillar att optimera ditt arbetssätt.

Du är strukturerad, analytisk och lugn och har lätt för att skapa en god arbetsanda och kultur. Du har en fallenhet för att hantera en högre arbetsbelastning utan att påverkas.
Vi ser gärna att du kommer med en härlig attityd som gynnar både team och verksamhet. Du har ett genuint intresse för att växa i en inköpsroll och trivs med ett varierat arbete i högt tempo.

Viktigt för tjänsten är:
- 2-3 års erfarenhet som inköpare/avropare
- God dator- och IT vana (Excel) samt arbetat i affärssystem
- Kommunicerar väl på svenska och engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpare, Inköp, Supplychain, logistik, Adecco, Malmö, Skåne, Svedala, operativ inköpare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024