Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till ett spännande och växande bolag? Har du ett par års erfarenhet av inköp eller liknande och vill få möjlighet att anta en rolig och utmanande roll som operativ inköpare tillsammans med engagerade kollegor? Då kan du vara rätt för tjänsten! Till Mastec Solutions i Vaggeryd söker vi nu en operativ Inköpare. Uppdraget är initialt på konsultbasis under 10 månader, men med mycket goda chanser för rätt person till förlängning eller övergång direkt till Mastec. Önskad start är omgående eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som operativ inköpare säkerställer du att tillgång till material finns vid produktionsstart på ett resurseffektivt sätt. Du kommer att arbeta nära produktionsplaneringen för att optimera resursanvändandet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara att frisläppa inköpsförslag, bevaka och registrera orderbekräftelser, göra leveransbevakningar, attestera fakturor, ansvara för att underhålla och uppdatera beställningsdata så som säkerhetslager och beställningsantal.

Vidare innefattar tjänsten mycket daglig kommunikation med leverantörer där du tar initiativ till att delta i leverantörsmöten, både digitala och på plats hos leverantören. Likväl är du delaktig i förbättringsarbeten avseende företagets resultat på måltal inom leveranssäkerhet, kvalitet, produktivitet och kostnad effektivisering genom applicering av lean.

Du kommer att vara en del av ett engagerat och erfaret inköpsteam och rapporterar till Inköpschefen.


Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom en liknande roll. För att lyckas i rollen har du bred förståelse för informations- och materialflöden samt tidigare vana vid att arbeta i olika affärssystem. Likväl har du goda kunskaper av MS Office, framför allt Excel. För tjänsten krävs även goda kunskaper i engelska.

Som person är du lösningsorienterad och har en god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, samt tar dig an utmanande situationer med positivitet och glädje. Vi ser även gärna att du är självgående och likaså har lätt för att samarbeta med andra och drivs av att tillsammans lyckas mot gemensamma mål. Då rollen innefattar många kontaktytor ser vi gärna även att du är relationsskapande och kommunikativ.


Om verksamheten
Mastec Solutions grundades 2010 för att ge våra kunder möjlighet att få modul- och systemmonterade produkter. Mastec Vaggeryd ligger strax söder om Jönköping i Småland utmed E4:an i ett logistiktätt område. Vi har lokaler som erbjuder allt från enklare montering till stora, tunga och komplexa projekt. Monteringen består av moduler och system innehållande; mekanik, hydraulik, el samt vacuum. Vi jobbar med förbättringsarbete och 5S enligt Mastec Production System. I samarbete med oss får du tillgång till ett stort nätverk av underleverantörer i såväl Östeuropa som Norden. Logistik, kvalitetssäkrade leverantörer och konkurrenskraftiga priser är hörnstenar i vår inköpsorganisation. Vi ställer gärna upp som en aktiv och kreativ partner i ditt utvecklingsarbete. Vi har resurserna att pröva och konkretisera idéer – vi ser till att det fungerar i verkligheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024