OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en operativ inköpare med stort engagemang, rätt inställning och helhetstänk till vår verksamhet i Tannefors.
Din roll
I din roll som operativ inköpare kommer du att arbeta i tvärfunktionella team där du ansvarar för bland annat orderhantering, prognoser och uppföljning av leverantörsprestanda. Vi lägger stort fokus på grundorsaksanalyser, problemlösning och proaktiva aktiviteter för att säkra det framtida produktionsbehovet. Vi deltar också i projekt där vår roll är central för arbetet med planering och flöde av material.
Vi verkar i en internationell miljö, i många gränssnitt både internt och externt och då stor del av vår leverantörsbas finns utomlands förekommer tjänsteresor. Vi tror också på ett öppet klimat där olikheter uppskattas, en omgivning som främjar gemenskap, trivsel och personlig utveckling och där förbättringsarbete är en naturlig del av vår vardag.
Din profil
För att du ska lyckas och trivas hos oss behöver du vara en prestigelös lagspelare med god kommunikationsförmåga och ha ett affärsmässigt tänk. Vi söker just nu även någon som på ett strukturerat sätt kan ta sig an en större mängd data, göra analyser och bidra med idéer till att utveckla verksamheten.
Vi tror att du har en relevant utbildning från högskolan (t.ex. civil- eller högskoleingenjör med profil inom logistik eller inköp, ekonomi, etc.) och gärna erfarenhet från producerande verksamhet.
Kvalifikationer:
* Högskoleutbildning inom relevant område
* Arbetslivserfarenhet (1-2 år)
* Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
* God kunskap i MS Office-programmen, särskilt Excel
* Erfarenhet av att arbeta i eller med affärssystem (gärna IFS)
* Erfarenhet från tillverkande verksamhet med lean-inriktning
* Kunskap och förståelse inom områden som lagerstyrning, logistikflöden, transport, produktionsplanering, totalkostnad
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vad du blir en del av
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem samt framtidsstudier som förberedelse för framtida bemannade och obemannade flygsystem och vidareutveckling av befintliga produkter.
I Aeronautics ingår affärsområdet Aerospace Systems. Vi utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstrukturer för den civila och den militära marknaden. Våra största kunder är Airbus, Boeing och RUAG. I vår inköpsorganisation, Sourcing & Supply, jobbar ett 40-tal medarbetare med att leverera artiklar i rätt tid och med rätt kvalitet och kostnad fram till produktionslinan. Här finns strategiskt och operativt inköp, leverantörsutveckling, industrialisering och inköpskvalitet och en ankommande lagerverksamhet.
Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här
Läs mer om oss här
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Kontaktinformation:
Ida Bäckstedt, Chef
E-mail: ida.backstedt@saabgroup.com
+46 102163549
Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.