OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Vårt flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som brand, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader. Läs mer på www.roxtec.com.
Skulle du vilja vara en del av en flexibel organisation som är världsledande inom sin bransch? Vill du ingå i ett starkt och engagerat team med mängder av möjligheter och intressanta utmaningar? Vill du vara med och påverka och driva utvecklingen inom logistik? Då bör du fortsätta läsa.
Roxtec är ett företag i stark tillväxt, vilket kan innebära stora utvecklingsmöjligheter för dig i framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Operativ inköpare hos oss på Roxtec blir du en del av Global Logistics. Du samarbetar både externt med våra leverantörer och internt med andra avdelningar inom Roxtec, som exempelvis Customer Order, Global Sourcing och Arrival.
I arbetsuppgifterna ingår att:
• dagligen avropa varor, antingen för att fylla på lager eller direkt mot kundorder alt. tillverkningsorder
• bevaka att leveranserna kommer i tid och till rätt pris
• hantera leverantörsreklamationer
• hantera fakturaavstämning och kontering
• utveckla och följa upp samarbetet med våra leverantörer.
Tjänsten är placerad i Karlskrona men resor i såväl Sverige som utomlands förekommer.
KVALIFIKATIONER
För att du ska kunna bli framgångsrik i arbetet och möta de krav som ställs är det viktigt att:
• du har flera års erfarenhet av operativt inköpsarbete
• du har relevant eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik
• du talar och skriver flytande svenska och engelska
• du har ett tekniskt intresse och kan läsa ritningar
• du har mycket god datorvana.
Som person är du en driven, kundfokuserad och serviceinriktad lagspelare som också kan arbeta självständigt. Du har mycket god analytisk förmåga, arbetar på ett logiskt och systematiskt sätt och ser det som en utmaning att hitta nya kreativa lösningar och förbättringar. Du har lätt för att kommunicera, skapa nya kontakter och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter och för att följa och slutföra processer.
I den här rekryteringen sätter vi stort värde vid personlig lämplighet.
Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig.
ANSÖKAN
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paola Kullman, GDC Customer Service Manager, +46 733 31 31 73, eller Linda Sporron, HR Business Partner, +46 733 31 32 34. Urval och intervjuer sker löpande, så du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-06-21.