OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du efter nya spännande utmaningar och vill arbeta operativt med inköpsfrågor. Vill du arbeta i en entreprenöriell, professionell och modern miljö och vill bidra till en hållbar framtid. Skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Du kommer att tillhöra vår nystartade inköpsavdelning och få möjlighet att påverka hur din roll ska vara utformad. Som operativ inköpare på Sesol kommer ditt huvudsakliga ansvarområde vara att skapa förutsättningar för våra leverantörer att leverera material i tid. Detta gör du genom att prognostisera företagets framtida materielbehov och kommunicerar detta mot våra leverantörer. Du har även ett ansvara att följa upp våra uteliggande beställningar på direkt och indirekt material och föra en kontinuerlig dialog med leverantörer. Planering och analysering av ditt arbete är något du är van vid att göra kontinuerligt.
Vem är du?
Krav:
- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp
Meriterande:
- Högskoleexamen
- Orderhantering
- Supply demand planning
- Leverantörskontakt/ Leveransbevakning
- Administrativt inköpsarbete
- Prognosarbete
- Van vid analyser
- God förmåga i Officepaketet
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss är du en person som är lösningsorienterad och strukturerad. Du drivs av att ständigt förbättra och effektivisera processer. Du tycker det är stimulerande med arbetsuppgiften som innebär koordinering av inköp och kunna hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare har du även en god analytisk förmåga och kan agera proaktivt i komplexa situationer. Att bibehålla och utveckla goda relationer såväl internt som externt är en viktig del i denna tjänst vilket innebär att din sociala kompetens ska vara ett utmärkande drag hos dig. I övrigt är du nyfiken och lyhörd för marknaden och fattar därefter självständiga beslut.
Vad innebär det att arbeta hos Sesol?
- Mycket frihet under ansvar
- En modern företagskultur
- En energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Goda förmåner och arbetsvillkor
- En god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.
Vi är idag över 500 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping, vi har också kontor i Kalmar, Helsingborg, södra Stockholm, Göteborg, Örebro, Norrköping och Uppsala.
Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.
Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare med utbildning och certifiering.
Om anställningen
Lön: Fast lön
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Välkommen med din ansökan! Sök redan idag, urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.