Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Kunden är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar. Inköpsenheten består idag av ett trettiotal medarbetare som arbetar med bl a kategoristyrning, upphandlingar, avrop och uppföljningar av inköp.
Kunden har ett stort behov av konsulter inom olika delar av verksamheten och här agerar inköp med team Konsulter & Indirekt nyckelfunktion för att avropa konsulter från framförallt ramavtal för Tekniska konsulter.
Din roll består av att bidra till kundens utbyggnad genom att främst avropa tekniska konsulter från deras ramavtal men inköp från andra kategorier kan förekomma. Du ansvarar för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer samt kontraktsförvaltning.
Din roll kommer vara att stödja projektverksamhet med deras behov av konsulttjänster och framförallt avrop från ramavtal. Ditt ansvar är att säkerställa att ordning och reda upprätthålls för ingångna avtal, gällande villkor, omfattning, avtalstid samt tillhörande säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller.
Du förväntas också bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig och kategoriteamet i arbetet.
Upphandlingar hos kunden genomförs enligt Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna.

Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer.

Kortfattade arbetsuppgifter:

- Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställaren från verksamheten.
- Sammanställa och granska anbudsformulär och sedan skicka avropsförfrågan till ramavtalsleverantörer via e-avrop.
- Svara på frågor under anbudstiden till leverantörer samt svara på verksamhetens frågor angående avrop och avtal kopplade till konsulter.
- Ta fram beslutsunderlag för tilldelning.
- Tilldela och uppföra avtal och inköporder samt följa upp mot leverantör.
- Föra dialog med vår säkerhetsenhet. Upprätta säkerhetsskyddsplaner och följa upp ev. persongranskningar och säkerhetsskyddsavtal.

Vi söker dig med följande utbildning/erfarenhet:

- Utbildning exempelvis ekonom, ingenjör, jurist, beteendevetare eller KY-utbildning inom inköp alternativt motsvarande relevant utbildning och erfarenhet
- Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande avrop/upphandling, hantering av avtal, kontraktsförvaltning, inom de senaste 5 åren.
- Minst 3 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter utifrån ett inköpsperspektiv som huvudsaklig arbetsuppgift inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att självständigt gjort avrop / upphandlingar från början till slut, inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att ha utfört avrop ifrån ramavtal, inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LOU eller LUF, inom de senaste 5 åren.
- Goda kunskaper i Officepaketet och kunna redigering i Word samt enklare Excel.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper



Som person är du flexibel, prestigelös och har lätt att prata med personer med olika bakgrund.
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting, din placering kommer att vara som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning, start efter godkänt säkerhetskontroll.
Arbetstiden är dagtid vardagar med möjlighet till delvis distansarbete.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 26 augusti 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024