OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en operativ inköpare för ett längre konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i södra Skåne. Uppdraget ska tillsättas snarast.
Om rollen
I den här rollen kommer du att arbeta med uppgifter som sträcker sig från orderadministration till taktiskt arbete med leverantörer men även till strategiskt inköp och leverantörsstyrning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med operativt inköp i enlighet med företagets processer.
Analysera och vidta åtgärder vid inköpsorder kontra fakturafel.
Ha daglig kontakt med kunder, kollegor och leverantörer.
Faktura- och orderhantering.
Delta i förbättringsprojekt och arbeta med ständiga förbättringar.
Första linjens support.
Erfarenhet och kompetens
För att bli aktuell för uppdraget bör du ha en högskoleutbildning i ekonomi och tidigare erfarenhet av operativt inköp. Uppdraget kräver flytande kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Vidare bör du behärska MS Office, särskilt Excel, och ha erfarenhet av att arbeta i SAP. Kunskaper i företagsekonomi ör meriterande. Som person är du driven, professionell och förstår vikten av god kundservice. Rollen kräver även god analytisk förmåga.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.