Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Apotekstjänst är ett entreprenöriellt och växande företag som specialiserar sig på produktion av dosförpackade läkemedel samt helhetslösningar inom lager och logistik till sjukvården. Vi levererar dosläkemedel till ca 90 000 patienter årligen samt >1.3 milj. orderrader sjukvårdsmateriel till >400 vårdinrättningar.
Vi gillar att utmana och drivs av ett stort engagemang att förbättra och bli bättre. Vår vision är att leda utvecklingen av tjänster som hjälper våra kunder inom vård och hälsa att skapa långsiktigt värde och öka samhällsnyttan. Vi befinner oss i en spännande och expansiv fas där vi växer inom befintliga områden och planerar att ta kliv in i nya affärsområden.

Operativ inköpare till Apotekstjänst Försörjning
Vill du jobba operativt med inköp? Gillar du processer och flöden och att ge det lilla extra? Hos oss får du arbeta med spännande produkter och härliga kollegor i ett bolag där hög kvalitet och ständig förbättring är i fokus!
Apotekstjänst söker nu en operativ inköpare till inköpsgruppen som ansvarar för materialinköp till vår försörjningsverksamhet med uppdrag att säkerställa leveranser av sjukvårdsmaterial till vården.
Som inköpare hos oss kommer du bl.a. jobba med följande:
· Dagliga avrop av sjukhusnära produkter
· Leveransbevakning och leveransuppföljning
· Bevakning av lagernivåer
· Restorderhantering
· Hantering och uppföljning av leveransavvikelser
Fakturahantering
Löpande identifiera och implementera förbättringar

Som person är du en positiv problemlösare med sinne för administration. Då rollen innebär daglig kontakt med externa och interna parter är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och kommunicera. Vi värdesätter att du kan utföra ditt arbete effektivt och under eget ansvar då rollen är en viktig del i gruppens framgång. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kompetenskrav:
· Utbildning inom ekonomi, inköp eller logistik, eller arbetserfarenhet inom samma områden
· God datorvana och lätt att ta till sig nya system. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
· Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Extra meriterande:
· Goda kunskaper i Excel
· Erfarenhet av Visma Business och Medius
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anders Niva, på anders.niva@apotekstjanst.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Placeringsort: Gåshaga, Lidingö. Visst distansarbete är möjligt efter upplärning.
Välkommen med din ansökan till jobb@apotekstjanst.se märkt ”Operativ inköpare ATF”. Då intervjuer kommer att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APOTEKSTJÄNST SVERIGE AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Gåshaga Brygga 1
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18185

Liknande jobb


26 november 2024

Inköpare

26 november 2024