OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av en roll som Operativ Inköpare där du får arbeta sida vid sida med ett dedikerat team? Motiveras du av frihet under ansvar och trivs med en vardag med fart och fläkt? Då kan det vara dig vi söker!
Lantmännen Maskin representerar de starkaste varumärkena på marknaden för lantbruksmaskiner. Vi är också en del av Lantmännens globala koncern, där vi tillsammans tar ansvar, från jord till bord.
Det här kommer du att göra
I rollen som Operativ Inköpare kommer du att tillhöra ett team om fyra personer på den centrala avdelningen för reservdelsinköp. Lantmännen Maskin köper in reservdelar och tillbehör från ett 150-tal olika leverantörer.
Du kommer att ha huvudansvaret för ett antal leverantörer och sköter hela flödet kring dem gällande planering, inköp, leveransbevakning och fakturahantering. Vidare säkerställer du högsta möjliga leveransservice och support mot våra egna anläggningar samt privata återförsäljare. I dialog med våra produktchefer stöttar du med underlag inför förhandling och uppföljning gentemot våra leverantörer.
Tjänsten är placerad på Lantmännen Maskins kontor i Malmö. Du rapporterar till chefen för Varuflöde.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
- En eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik.
- Erfarenhet av administrativt arbete, med fördel inom inköp/avrop eller orderhantering/distribution.
- Du kommunicerar obehindrat på svenska såväl som engelska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper av Office-paketet.
- Erfarenhet från ett större affärssystem. Meriterande är det om tidigare har jobbat i Movex/M3.
Du är:
- Van vid att skapa struktur och arbetar målfokuserat för att uppnå resultat
- Serviceminded och kundfokuserad och trivs i en roll där du får använda din problemlösningsförmåga och arbeta lösningsorienterat
- En person som bygger och skapar goda relationer och har lätt för att samarbeta
Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vi erbjuder dig
En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden.
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast den 30/10. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquistion Specialist Johanna Leijon på johanna.leijon@lantmannen.com. Vi ser fram emot din ansökan!
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 19 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 55 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.