Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Operativ inköpare till Apotekstjänst DOS
Hos Apotekstjänst får du arbeta i en samhällskritisk och spännande bransch med härliga kollegor i ett bolag där hög kvalitet och ständig förbättring är i fokus. Apotekstjänst har under de senaste åren vunnit flera stora avtal och är Sveriges ledande dosapotek med leveranser till majoriteten av landets regioner. Vår verksamhet och organisation är under förändring och här finns en möjlighet för dig att utvecklas tillsammans med oss.
Apotekstjänst inköpsavdelning har det viktiga uppdraget att säkerställa tillgången på läkemedel till företagets dosproduktion. Arbetet omfattar inköp och uppföljning, och särskilt under oroliga tider att hantera restsituationer.
Vi söker nu ytterligare en operativ inköpare till gruppen som ansvarar för försörjningen av läkemedel till vår dosdispensering. Du kommer att ingå i ett team med andra inköpare vars arbete leds av Operativ Inköpschef DOS, du kommer att rapportera till Apotekstjänst Inköpschef.
Som inköpare hos oss kommer du bl.a. att jobba med:
· Dagliga avrop av läkemedel och läkemedelsnära produkter
· Leveransbevakning och leveransuppföljning
· Hantering av restsituationer och leverantörsuppföljning
· Övervakning av lagernivåer och uppdatering av beställningspunkter
· Hantering av leveransavvikelser och andra kvalitetsproblem
Fakturamatchning och kontroll
Löpande identifiera och implementera förbättringar

Som person är du en positiv problemlösare med driv, eftersom kvalitet och patientsäkerhet är av yttersta vikt söker vi dig som är noggrann och ansvarsfull. Vi arbetar med många produkter vilket medför att en dag sällan är den andra lik och du kan behöva hålla koll på flera ärenden samtidigt. Nyckeln till framgång för gruppen är ett nära samarbete och vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Kompetens:
· Utbildning inom ekonomi, inköp, logistik, läkemedel eller arbetserfarenhet inom samma områden
· Förståelse för inköpsflöden
· God datorvana och lätt att ta till sig nya system. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och excel.
· Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Meriterande:
· Goda kunskaper i Excel (Rensa och analysera data, bygga rapporter etc.)
· Erfarenhet av Visma Business
· Tidigare erfarenhet av dosdispensering, läkemedelsförsörjning, läkemedelsdistribution, inköp av läkemedel, generell läkemedelskopetens
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Anders Niva, på anders.niva@apotekstjanst.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Placeringsort: Gåshaga, Lidingö. Mindre distansarbete är möjligt efter upplärning.
Välkommen med din ansökan till jobb@apotekstjanst.se märkt ”Operativ inköpare DOS”. Då intervjuer kommer att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APOTEKSTJÄNST SVERIGE AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Gåshaga Brygga 1
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18185

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024