OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en Operativ inköpare för ett längre konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkande sektor i Linköping.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
en marknadsmässig tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).
Om rollen
Som operativ inköpare supporterar du företagets projekt, program och kampanjer med inköpsaktiviteter. Du ingår i ett tvärfunktionellt team tillsammans med strategiskt inköp, inköpskvalité och design. Avdelningens största fokus är att säkra leveranser till olika program och projekt inom företaget. Den här rollen innebär ett helhetsansvar från offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av våra leverantörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Inköp av material utifrån inkommande inköpsbehov
Lägga inköpsorder, leveransbevaka och hantera exportfrågor
Bidra till att utveckla och säkra leverantörsbasen för att möta framtida behov
Hantera inköpsavvikelser och analysera inköpsstatistik
Ta en aktiv roll i att bidra till att utveckla inköpsavdelningen framåt
Erfarenhet och kompetens
Till uppdraget söker vi dig som har minst tre års erfarenhet av att arbeta med operativt inköp. Du behärskar engelska flytande, både i tal och i skrift. Erfarenhet av IFS affärssystem samt ett tekniskt intresse/kunskap är meriterande.
Du är en serviceinriktad och lösningsorienterad person med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer. Vidare kräver rollen goda sociala och kommunikativa färdigheter. För att trivas i den här rollen bör du vara prestigelös, ansvarstagande och ha en positiv attityd.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.