Operativ inköpare

Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ, noggrann och driven operativ inköpare med erfarenhet från logistikflöden eller inköp?

Du kommer ingå i något av dessa team och arbeta med operativ inköp inom något av dessa områden: kretskort och komponenter, sensorer, elektromekaniska komponenter, systemmekanik, komposit- och tillverkning, metallbearbetande delar, datorprodukter, programvara, indirekt material och/eller kemikalier.

Som operativ inköpare har du ansvaret att säkerställa leverans av planerade behov till kundens produktion. Du kommer att ingå i ett team som köper in material till både prototyper och mindre serieproduktion av tekniskt komplexa lösningar. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet, lagarbete och snabbt agerande från både leverantörer och köpare.

Dina löpande arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara följande:

Inköp av material och tjänster utifrån planerade behov
Beställnings- och leveransövervakning
Skaffa en kostnadsuppskattning
Löpande återkoppling till kundansvariga och hantera leverantörsuppföljning
Flödesoptimering


Vi söker dig med följande kompetenser:

God förståelse för vilka faktorer som styr inköp i Supply Chain.
Du bör även kunna självständigt säkerställa god leveransprecision
Utmärkta kunskaper i engelska och svenska
Erfarenhet av operativt inköp


För att lyckas och trivas hos kunden behöver du vara en prestigefylld och lösningsorienterad person som kan konsten att agera i nuet med bibehållen fokus. Du ska vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv attityd.

Startdatum efter godkänt säkerhetskontroll, på plats i kundens lokaler. Heltid, 6 månader därefter finns det möjlighet för anställning hos kunden.

Svenskt medborgarskap krävs för detta uppdrag (ej dubbelmedborgarskap)

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 20 januari 2023

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024