OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
EMPLOID har nu fått det stora nöjet att bistå Brenntag Nordic i deras rekrytering! Brenntag är marknadsledande inom distribution av kemikalier och erbjuder både helhets-, och individuellt anpassade lösningar. Nu behöver Brenntag förstärka sin inköpsavdelning med ytterligare en Operativ inköpare, där du får möjligheten att komma in i ett nära sammansvetsat team!
Om rollen
Med placering på Brenntags svenska huvudkontor i Malmö kommer du i din roll som Operativ inköpare göra inköp både till interna lager så väl som direktinköp till kund. Utifrån angivna materiallistor och beställningspunkter kommer du proaktivt säkerställa att rätt mängd och produkt finns på lager. Vid mer komplexa inköp har du en nära dialog med produktcheferna för att tillsammans avgöra mängd, produkt och pris. Detta är en roll där du kommer ha flera kontaktytor internt, och samarbete med andra avdelningar så som sälj och finans är dagligt förekommande. Mer ingående innebär tjänsten:
- Inköp av material till lager och direkt till kund
- Uppdatera och underhålla masterdatadokument
- Nära samarbete med kollegor och avdelningar internt
Om dig
För att trivas i rollen som Operativ inköpare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, där du med enkelhet kan navigera mellan de olika avdelningarna och teamen du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du värderar ett gott och nära samarbete, och vågar be om hjälp om det är något du är osäker på. Du trivs med en varierad arbetsdag, och kan snabbt ställa om vid oförutsedda förändringar. Då det är mycket information och detaljer att hålla reda på har du ett organisatoriskt och noggrant förhållningssätt till ditt arbete, där du värderar att det blir rätt i alla led.
Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
- Eftergymnasialutbildning inom relevant område så som inköp, logistik, supply chain management, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av att arbeta inom inköp, logistik, eller supply chain management
- Vana av att arbeta i ett affärssystem är meriterande
- Flytande i engelska och svenska. Kunskaper i övriga nordiska språk är meriterande
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hyllie, Malmö
Arbetstider: mån-fre 8.00-16.30, med möjlighet till hemarbete två dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anna Svensson på anna.svensson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Operativ inköpare, inköpare, inköp, purchase, supply chain, supply chain coordinator, inköpsassistent, logistic, logistik, kemi, produktion, rekrytering, Malmö, Trelleborg, Lund, Skåne