OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 400 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer. Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun). Sundström har idag drygt 130 medarbetare. Majoriteten av de anställda arbetar i Lagan, men säljorganisation finns i Europa, Asien och USA. Läs mer på www.srsafety.se.
Om tjänsten
Vi söker en Operativ Inköpare till vårt inköpsteam i Lagan. Är du affärsmässig, analytisk och trivs med varierande och spännande arbetsuppgifter så är detta ett jobb för dig! I rollen som operativ inköpare kommer du att ingå i ett inköpsteam, där du arbetar med att säkra företagets behov av material. Du arbetar med förfrågningar, orderläggning samt med leveransbevakning och avvikelsehantering. Du kommer även att ansvara för artikelvård i affärssystemet i syfte att optimera inköpskostnad och lagervärden. Du rapporterar till Teknik & Utvecklingschef.
Några av dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
• Ansvara för beställning, leveransbevakning och rapportering avseende direkta material inköp.
• Ansvara för produktionens materialförsörjning med kravet på balans mellan lönsamhet, kapitalbindning behov samt kundservice.
• Administrera reklamationer på komponenter och legoarbete - ärendehantering.
• Delansvar att interna och externa inventeringar genomförs enligt fastställd rutin.
• Meddela lager och produktion vid ändrade volymbehov och vid nya komponentplatsbehov.
• Se till att uppgifter i affärssystem är kontinuerligt uppdaterade.
Din profil?
Som person behöver du ha en förmåga att se helheter inom hela produktionskedjan och förstå hur alla flöden och processer hänger ihop med företagets resultat. Du behöver även ha en god kommunikativ förmåga och vara duktig på att förmedla relevant information och att skapa goda och långsiktiga kundrelationer. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och driver dina ärenden framåt med hög aktivitet och kvalitet. Samarbetsförmågan är förstås också oerhört viktig, då du arbetar med flera kontaktytor, både internt och externt.
Du trivs med att arbeta i ett företag med stora ambitioner och en spännande tillväxtresa. Du är en lagspelare som vågar ta för dig och driva arbetet framåt på ett målinriktat sätt. Du är strukturerad och har en god analytisk förmåga, tar egna initiativ och ser till att slutföra saker i tid - tillsammans med en hög prestigelöshet där du inte är rädd att ta tag där det behövs för stunden.
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Några års erfarenhet från en liknande roll inom tillverkande industri och även relevant utbildning inom teknik/ekonomi och - eller logistik/inköp/produktion. Du kan arbeta obehindrat på Engelska och känner dig bekväm i detta.
Meriterande om du har arbetat med Microsoft Dynamics BC, eller liknande affärssystem.
Övrigt
Ansvarig rekryterare: Jenny Nordin, HR-specialist, 010-484 87 18
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.